Gå til innhold

K8V SE Deluxe, problemer ved formatering

Lucas

Anbefalte innlegg

Ja nå er jeg dritt lei, jeg har aldri kunnet formatere uten å plages noe utrolig mye med dette hovedkortet, jeg har 4HDD, men bare 2 som har fungert så langt på dette HKet, og har aldri hatt flere enn 2 som fungerer samtidig.

De 2 HDD som funker går på Fastrak Promise kontrolleren, og nå som jeg skulle prøve å formatere, så finner jeg ikke noen harddisker.

Jeg har prøvd å laste ned Promise driverne på disket slik at jeg trykker F6 under installasjon, og det funker, men senere så kommer det opp at man ikke finner noen harddisker, og jeg må avslutte installasjonen.

Så jeg står med blanke ark, HDDene jeg bruker på Fastrak kontrolleren er 1xRaptor og 1xBarracuda tror jeg det var (300gb).

Hvis jeg kjøper ett kontroller kort og kobler alle HDDene til der, vil windows finne HDDene da ?

Noen som kan guide meg litt fram her, evt. finne kontroller-kort på komplett.no som jeg kan bruker som løser problemet mitt ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

1 ting som funket for meg på dette kortet: Hovedkortet støtter maks SATA 1.50GB/s. Om du har 3.00GB/S disker må du sette en jumper på disken slik at disken blir funnet av OS'et. Skjønner problemet ditt, plagdes litt med dette kortet selv. Forøvrig anbefaler jeg at du henter raid-driverne fra VIAarena.com (v 5.20 eller noe er vel nyeste) slik at du har dette på det rene.

mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...