Gå til innhold

Asus Ti4600 på Komplett.. Kjøpe?


Knuty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-09-19 16:11, skrev amd_guru:


Herregud så tragisk du er. Kortet er et 4600, enten du vil eller ikke.

Og det kan da ikke være noe problem å klokke kortet opp i orginal hastighet vel?



 

Den som er tragisk her er du. Jeg ser ikke en eneste god grunn til å forsvare Komplett sine høyst tvilsomme salgsmetoder. Overklokkingsegenskaper er totalt irrelevant, da bare et minimalt mindretall av Komplett sine kunder vet hvordan dette gjøres i det hele tatt.

 

Du forsvarer at de selger noe de kaller "Ti4600", mens intetanende kunder får et produkt som ligger godt under NVidia sine Ti4600 spesifikasjoner. Hvorfor i all verden skal jeg eller andre finne oss i det?

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-09-20 12:24 ]

Lenke til kommentar

Om komplett har tvilsomme salgsmetoder er en ting. Men et Ti4600 kort er like fullt et Ti4600 kort, enten det er klokket opp eller ned! At komplett i dette tilfellet gir inntrykk av at det er et fullverdig Ti4600 kort det er snakk om kan godt tenkes, men det står ettertrykkelig i annonsen at det er snakk om 290/600 Mhz og at det er et OEM/Bulk kort. Med mindre man ønsker å kalle et overklokket kort for Ti4700 eller Ti4800, kan man heller ikke kalle dette kortet for Ti4500.

 

SahakaZulu77

Lenke til kommentar

Shaka:

 

Om chipen som brukes er ti4600, har lite å si så lenge kortet ikke oppfyller spesifikasjonene NVidia har satt for ti4600. Hele annonsen er en eneste stor selvmotsigelse, da "ti4600" og 290/600 absolutt ikke stemmer overens. Selvsagt må ti4600 spesifikasjonene være oppfylt for hele kortet, ikke kun den chipen som måtte ligge under kjøle elementet.

 

Det eneste jeg prøver å si er at et kort som er klokket til 290/600 ikke oppfyller ti4600 spesifikasjonene. Hvorfor folk er så ivrige etter å løpe komplett sitt ærend med å benekte akkurat dette faktum, det har jeg store problemer med å forstå...

 

 

[ Denne Melding var redigert av: mad_arab på 2002-09-20 13:37 ]

Lenke til kommentar

Tviler VELDIG sterkt på at komplett.no mottok kortet uten specs fra ASUS, mao. har de neppe stappa kortet i en PC og sjekket klokkefrekvens osv. for så og sette sine egne specs på kortet før de selger det.

 

Tenker synderen her er ASUS som klassifiserer det som et ti4600 selv om det strider imot nVidia sitt klassifiserings-system. Det virker som om noen her virkelig er ute etter å henge komplett? Bruk nå litt sunn fornuft før dere kommer med sånne bombastiske utsagn. Ganske sikker på at komplett.no er temmelig uskyldige her...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...