FSOL Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 To enkle nettverksnoob sprøsmål: Lager nettverk med xp og linux boksen min. Har to nettverskort i linux pcen og skal dele internettet fra denne med windows pcen. Får det ikke til enda og lurer på om jeg bare har feil kabel. Jeg har en ukryssa kabel fra linux boksen til kabelmodemet (canal digital adsl gjennom tvkontakten). To kjappe: Kan jeg bruke ukryssa kabel (samme type som den mellom linux og kabelmodem) mellom xp og linux pc? Skal det lyse i de to nettverkskortene selv om ip adresser ikke er konfigurert skikkelig? Lenke til kommentar
Magic Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 ja, hvis begge kortene støtter det (all nyere nettverkskort støtter ukrysset kabel mellom to pc'er) og siste spm. ja, det lyser så fort det går datasignaler gjennom kabelen, dvs. før du har konfigurert ip-addresser o.l. Lenke til kommentar
FSOL Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Takk! Snodig det fungerte kun med krysset kabel og det lyser bare i linux maskinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå