Gå til innhold

Oppgradere bios, varme heatpipes osv!

besatt

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettop fått nye deler og har omsider fått pcn til og funke.

Jeg har et ASUS a8n-SLI-deluxe hovedkort.

Jeg lurer på om det er normalt at heatpipes'a blir ganske varme?

jeg har lastet ned en ny bios, men vet ikke hvordan jeg "installerer" den, er bare en fil, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få updata den.

Også lurte jeg på hvordan jeg får begge harddiskene mine til og funke samtidig, jeg trodde det bare var så enkelt og bruke bare HDD kabelen, med en svart/grå og blå tilkoblingsmulighet. Så jeg tok den blå til HK og den svarte og grå til hdd'ene, men fikk det ikke til og funke. Så leste jeg at jeg måtte ha noe jumper greie, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til.

Noen som vet svaret på alle disse tre, eller et av disse svarene?

TAKK for alle fornuftige svar!

Endret av besatt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg har nettop fått nye deler og har omsider fått pcn til og funke.

Jeg har et ASUS a8n-SLI-deluxe hovedkort.

Jeg lurer på om det er normalt at heatpipes'a blir ganske varme?

Det vil jeg tro hvis du ikke har noen aktiv kjøling på dem (altså vifte som blåser luft over kjøleribbene.

jeg har lastet ned en ny bios, men vet ikke hvordan jeg "installerer" den, er bare en fil, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få updata den.

Hvis du nettopp har motatt hovedkortet ser jeg ingen grunn til at du skal oppdatere biosen. Hvis du ikke er absolutt sikker på hva du gjør, bør du nok la det være. BIOS oppdateringer skal hjelpe mot ustabiliteter og nye funksjoner, hvis du ikke har merket noe feil, eller trenger de nye funksjonene (hvis det da er noen) ville jeg latt det være

Også lurte jeg på hvordan jeg får begge harddiskene mine til og funke samtidig, jeg trodde det bare var så enkelt og bruke bare HDD kabelen, med en svart/grå og blå tilkoblingsmulighet. Så jeg tok den blå til HK og den svarte og grå til hdd'ene, men fikk det ikke til og funke. Så leste jeg at jeg måtte ha noe jumper greie, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få det til.

5615280[/snapback]

Bak på hardisken og DVD-ROMen skal det være en jumper, vanligvis står det forklart oppå hardisken hvordan du setter jumperen for å oppnå Master eller Slave modus.

Hvis jeg ikke husker helt feil, skal den blå enden kobles til hovedkortet og de andre kobles til harddisk/dvd-rom. Den enkleste måten og finne ut dette på er vel å se hvilken del av kabelen som er lengst. Den koblingen som er alene på den lengste enden av kabelen skal i hovedkortet.

Uansett vil jeg anbefale deg å lese manualen som fulgte med hovedkortet, her burde de fleste av dine spm stå besvart.

Trykk her for Manual

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...