Zardoz Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 jeg vet dette har vært oppe x antall ganger tidligere, men har ikke _tid_ til å finne frem gamle tråder (har faktisk prøvd, også!). Spørsmålet er: Hvilke nettverksinnstillinger for Telenor ADSL kan jeg sette i WinXP for å unngå treg oppstart av windows? Lenke til kommentar
able Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 bruk raspppoe, er vel med i windows det. Lenke til kommentar
PulZ Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Jau, det er smart på bruke raspppoe, men det du også bør gjøre er å sette static ip på nettverks kortet som er koblet til adsl modemet. Modemet har fra før en ip 10.0.0.134 (eller noe sånt, husker helt sikkert * lenge siden jeg gikk inn på configen av modemet), det nettverks kortet ditt gjør er at den søker etter dhcp server som den venter på, den venter på svar og booter ikke helt før den har fått et eller annet svar, dvs fått svar eler timer ut. Enkelt og greit sett en 10.0.0.x ip ;P Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 20:20, skrev able:bruk raspppoe, er vel med i windows det. høres interessant ut, men _hvor_ i Win finner jeg dette? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Jeg bruker RASPPPoE som du finner her. Lenke til kommentar
Zardoz Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 takker for hjelp, folkens :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå