iStephano Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Jeg har tenk en god stund å skifte min bråkete cpu vifte til MIST Silent Twin, men jeg har absolutt ingen erfaringer med dette bare lest på nettet mye om dette osv. Men alle sier at du må være forsiktig siden kjernen lett knuses. Det kan da vel ikke være så lett å knuse kjernen til prossesoren når du skal sette på en cpu vifte...? Eller er det? Jeg har bare tenkt litt å AMD XP2000+ min er da vel ikke av så dårlig kvalitiet som et lite trykk kan knuse den? Så jeg hadde håpet på at noen av dere der ute som har erfaringer av dette kunne fortelle meg om at det ikke er så lett å skremmenes å knuse en kjerne. Å hvis det er så lett hvilken forhånds regler kan jeg ta da for å være ekstra forsiktig. Jeg har nå et asus av7-333 raid hovedkort å som sakt en AMD XP2000+. Håper jeg kunne få svar fra noen gode sjeler der ute, jeg er altså en amatør på hardware til pc`er. MVH BanAnus Ps: Jeg har søkt på forumet men fant ingen som hadde spyrt om dette så jeg postet en ny, sorry hvis noen bli sint over dette. Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Alltid kjekt med Shim da.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Er du forsiktig så er det ikke noe problemer med å skifte vifte. Og jo eg har lest om mangen som har knust litt av coren ved bytte av vifter. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Hva er Shim??? Kunne dere spesiefere dere åssen folk greier å knuse coren. Så kansje jeg kan unngå det..? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: BanAnus skrev (2002-09-18 19:28):Hva er Shim???Kunne dere spesiefere dere åssen folk greier å knuse coren. Så kansje jeg kan unngå det..? Gå til denne siden trykk på shims http://www.globalcool.no/ Lenke til kommentar
mandela Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 det skal en del til for å knuse/ skalke core'n tror jeg, har tatt av og på diverse kjøleribber mange ganger uten noe problem. Er klipset for stramt, kan man jo bende det litt ut, så det blir litt slappere. Klips varierer jo veldig fra kjøler til kjøler. Beste jeg har vært borti er taisol sin løsning, fortsatt en av de beste kjølere til amd xp og billig: 90,- på microplex, dessuten er den helt rå med enermax 80mm vifte med regulator, kjører min xp 1600 på laveste vifteturtallet (14dB) og har max load på ca.50 grader. det ble litt "off topic" eller på godt norsk emneforskyvet Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 ok, det hørtes jo greit ut. Men jeg forstår forsatt ikke hva en Shim er... Eller åssen den skal festest. _________________ Du vet aldri før du har prøvd det... [ Denne Melding var redigert av: BanAnus på 2002-09-18 19:43 ] Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Shims legges mellom CPU og Vifte. Skal beskytte prosessoren ... se her : http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=CAS01P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå