kadaver Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei, min Western Digital 120GB harddisk tok kvelden før jul, og jeg sendte den derfor inn til WD i Tyskland for reparasjon. Fikk den tilbake for noen uker siden, og i dag fikk jeg tollkrav fra UPS på 190 kroner. Er dette rette når det var en garantisak? Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hehe. Det skal vel ikke være sånn nei. Men tollerene er sleipe som faen så de har sikkert hatt innstillinga: "Aha! Her har du en som har bestillt direkte fra fabrikk og tror han kan slippe unna tollen" Tror du bare skal ringe å forklare situasjonen. Lenke til kommentar
Chrichton Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er sikkert noen på avsendersiden som har misforstått og fylt ut feltet for verdi med prisen på en disk. Normalt skal verdien i en garantiretur fylles ut som 0 Lenke til kommentar
kadaver Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Hehe. Det skal vel ikke være sånn nei.Men tollerene er sleipe som faen så de har sikkert hatt innstillinga: "Aha! Her har du en som har bestillt direkte fra fabrikk og tror han kan slippe unna tollen" Tror du bare skal ringe å forklare situasjonen. 5615145[/snapback] Takk for lynraskt svar. Skal ringe UPS etterpå å høre hva de sier. Er forresten forbanna lei av å måtte være vakthund for alt bedrifter gjør feil. Klagde til posten på treg levering av Ekspresspakke i dag og fikk plutselig 400 kr. i retur, hvis jeg ikke hadde vært påpasselig så hadde jeg aldri sett noe til de pengene. Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 (endret) Fylte du ut export papirer på disken før du sendte den ut av landet ? Ikke det nei..... ? Da er det 2 ting du kan gjøre : 1 - Betale og late som du er glad. 2 - Skrive klagebrev med en unnskyldene tone, og legge ved dokumentasjon/fraktbrev som KLART viser at dette er retur fra garanti, og kvittering på at varen er kjøpt/momset i Norge tidligere. PS. Det er nok"Fortollings gebyr" UPS krever deg for, da det ikke er toll, bare moms på harddisken din, så ingen skal skylde på tollerne, da de ikke har hatt noe med dette å gjøre. Ja, jeg "vet" hva jeg snakker om, for jeg har sendt HD til Seagate 2 ganger, og gått i samme "fella" begge gangene Endret 19. februar 2006 av BearCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå