sycho Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Som sagt, skal ha en vifte som kjøler bra til dette kortet. Skal klokke dette til max Alle innspill taes imot med takk! Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Zalman VF700CU er et greit alternativ, du vil mest sannsynlig få behov for mer volt lenge før kjølingen stopper deg. Lenke til kommentar
sycho Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Ok, tusen takk! Flere ideer? Jo, ser at Fatal1ty har en Zalman vifte og. Er den bedre/dårligere? ER ALcu bedre eller dårligere enn CU? Endret 16. februar 2006 av sycho Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Ok, tusen takk! Flere ideer? Jo, ser at Fatal1ty har en Zalman vifte og. Er den bedre/dårligere? ER ALcu bedre eller dårligere enn CU? 5615137[/snapback] Fatal1ty-versjonen er bare en VF700CU med noe jeg vil kalle "14izz-LED's". ALCU er delvis aluminium, mens CU er bare kobber. Trenger vel ikke være noen ekspert for å skjønne at CU vil kjøle bedre da. Lenke til kommentar
sycho Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Kan jeg klokke veldig mye mer med VF700-CU eller er det ikke verdt pengene? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er kun to alternativer for skjermkort kjøling. Den ene er nevnte Zalman og den andre er Arctic Cooling sin. Begge har sine fordeler og ulemper. Zalman passer de fleste skjermkort, mens Arctic Cooling er spesial tilpasset, og har forskjellige kjølere for forskjellige skjermkort. Zalman resirkulerer luften i kabinettet, mens AC får den ut. Min temp gikk ned 10 grader i kabinettet. Zalman har små kjølere til å plassere på minnebrikkene, mens AC kun bruker små skumgummi puter mellom minne brikker og kjøler. Zalman har kun 2 hastigheter som må velges manuelt ved å bytte plugg. AC sin passer inn på skjermkortet, og justeres med belastningen. Begge tar opp ett ekstra utvidelses spor i kabinettet. Men hvis kabinettet er lite, så er Zalmanen mindre i lengde. AC kan man kanskje måtte tilpasse får å få til å passe skikkelig, skjære ut hull i plastikk for kondensatorer osv. Men det er skjelden. Kjølemessig så ligger de nok veldig likt, men lydmessig vinner AC. De er like når Zalman er på lav hastighet, men på høy hastighet er den litt mer støyende, men ikke mye. Etter hva jeg har kjent etter så dytter også AC sin vifte mer luft enn Zalman sin. AC er normalt litt billigere enn Zalman sine løsninger. Liker egentlig Zalman sine kjølere meget bra, men siste revisjon av AC er nok ett lite hakk kvassere. Men uansett ligg unna Fatal1ty sine produkter, de er dyrere, og siden de er lakkerte så kjøler de nok minimalt dårligere også. Vil du ha med lys, kjøp AC og noen dioder ved siden av, og borr dem inn. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Kan jeg klokke veldig mye mer med VF700-CU eller er det ikke verdt pengene? 5616673[/snapback] Jeg brukte den versjonen på mitt XFX 6600GT kort, som var klokket fra produsent. Jeg fikk da klokket den i fra 510/1190 til 603/1320. Noe ingen andre var i nærheten av på luftkjøling av de jeg så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå