stian90_2 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei. Jeg har da denne linja i mysql + en masse anna greier =) require_once("config.php"); $ins_str = ("UPDATE `bruker` SET mat, drikke, snus, røyk, alkohol, legning, Sivilstatus, haar, interesser, klesstil = '$mat', '$drikke', '$snus', '$royk', '$alkohol', '$legning', '$Sivilstatus', '$haar', '$interesser', '$klesstil' WHERE navn = '$navn'"); if(mysql_query($ins_str)) { echo"Dine instillinger er nå endret!"; $noform=1; } else { echo "Noe gikk jævli feil!".mysql_error()." "; } Men har prøvd så alt for lenge nå, uten og få det til og fungere =) noen som vet hva som er galt ? Jeg får denne feilmld om noen trenger det: Noe gikk jævli feil!You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ' drikke, snus, røyk, alkohol, legning, Sivilstatus, haar, interesser, klesstil =' at line 1 Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) syntaxen på queryen din er feil. $ins_str = ("UPDATE `bruker` SET mat, drikke, snus, røyk, alkohol, legning, Sivilstatus, haar, interesser, klesstil = '$mat', '$drikke', '$snus', '$royk', '$alkohol', '$legning', '$Sivilstatus', '$haar', '$interesser', '$klesstil' WHERE navn = '$navn'"); Må endres til: $ins_str = ("UPDATE `bruker` SET mat='$mat',drikke='$drikke',snus='$snus',røyk='$royk',alkohol='$alkohol ...OSV... WHERE navn = '$navn'"); Mulig det funker med : $ins_str = ("UPDATE `bruker` SET (mat, drikke, snus, røyk, alkohol, legning, Sivilstatus, haar, interesser, klesstil) VALUES ('$mat', '$drikke', '$snus', '$royk', '$alkohol', '$legning', '$Sivilstatus', '$haar', '$interesser', '$klesstil') WHERE navn = '$navn'"); edit: Du bruker ikke Ø i den ene raden i mysqltabellen gjør du vel? (røyk):S Endret 16. februar 2006 av Axentrix Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Jo jeg bruker røyk i mysql tabelen. Kan det bli et problem ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå