Gå til innhold

Toll på bestillinger fra SHG.no?

Gjest Slettet+9018234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9018234

Ettersom det jeg har forstått er SHG opprinnelig dansk, men har avdeling her i norge. Derfor lurer jeg på om varer bestilt hos shg.no vil pålegges fortolling om dette evnt. sendes fra utlandet og til Norge? Hvordan fungerer dette egentlig?

Lurer hovedsakelig fordi jeg vurderer å bestille fra dem, men vil være sikker på det som står over.

edit: Endret emnetittel

mvh

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Hei der,

det er ikke fraktkostnader jeg snakker om, her er det snakk om fortolling. Det er to vesentlige forskjellige ting. Slik jeg har forstått erklæringene til SHG.no (de du ser når du bestiller), er det _ikke_ toll på varer bestilt hos dem, men jeg stoler mer på folk her på forumene enn en nettbutikk jeg ikke kjenner til for å si det slik.

mvh

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234
Det er forøvrig ingen toll på dataprodukter - uansett hvor i verden du bestiller det fra.

5621228[/snapback]

Du kan ikke klare å forstå feil når du ser trådemnet. "Toll på bestillinger" er indirekte postpakkene hvor brukeren ikke har mulighet til å hente bestillingen selv, eller at firmaet ikke praktiserer slike ordninger.

Lenke til kommentar
Hallo! Når du bestiller fra SHG.NO nå kommer akkurat de samme fraktkostnadene som fra f. eks komplett.no  :)

5615032[/snapback]

Og du har liksom peil på det? :!:

Frakten fra Shg.no koster vesentlig mere enn f.eks. Komplett.no, PsData.no, Netshop.no, Mpx.no med flere.

Standard frakt hos Shg.no = 175 kroner.

Enkelt og greitt.

Ps: I know, har handlet hos Shg.no en rekke ganger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hva med å handle fra shg sin danske butikk? De har endel ting der som de ikke har i den norske.. Blir det noe nevneverdig ekstra å betale da? Utenom kanskje litt mer i frakt?

5670751[/snapback]

25% mva på varer over 200 NOK i tillegg til et fortollingsgebyr dersom varen sendes gjennom Posten. Du vil imidlertid få fradrag for dansk merverdiavgift.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...