Gå til innhold

Problemer med CL2/CL3 på nye minnebrikker

_tHokA_

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en Corsair XMS3200C2 DDR-DIMM 512MB PC3200 minnebrikke ifra komplett.no. Den skulle jo være på CL2.

Før jeg bestilte minnebrikka så leste jeg på nettet at CL2 er 33-40% raskere enn CL3. Var derfor jeg valgte den brikka der.

Men problemet er at maskinen ser brikka som CL3, ikke CL2 som står på minnebrikka. Er da minnebrikka ødelagt, eller trenger den en til for å stå i dual channel for å bli CL2? Den er å bare 64bit, mine gamle (2stk twinmos i dual) var 128bit

Så må jeg sende inn brikkene til komplett å få ny(e) brikker, eller trenger jeg bare å kjøpe en ny brikke for å få CL2 og dual channel. (dual channel vet jeg at jeg får da jeg har 2 like)

Ble vanskelig å forklare, men håper dere skjønner :p

Endret av _tHokA_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags spenning har du på dem nå? Prøv 2.75v i bios.

Edit: Du har vel ikke overklokket dem? Husk at de ikke er verdensbeste til overklokking. Om du har økt antall mhz, så vil nok de streike med cl2. Om ting skulle skjære seg skikkelig, prøv 2.5.2.3.5

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Hva slags spenning har du på dem nå? Prøv 2.75v i bios.

Edit: Du har vel ikke overklokket dem? Husk at de ikke er verdensbeste til overklokking. Om du har økt antall mhz, så vil nok de streike med cl2. Om ting skulle skjære seg skikkelig, prøv 2.5.2.3.5

5614977[/snapback]

Jeg har null peiling på overklokking av minnebrikker. Jeg kjøpte bare de CL2 brikkene for at jeg øeste at CL2 er de "beste"... Så de er ikke overklokket eller noe.

Da jeg prøvde å sette CL2 i bios og økte spenninga til 2.7V så ville ikke maskinen starte. Den sto op 2.6V orginalt

Lenke til kommentar

Hmmm... ingenting på maskinen din er klokket ikke sant? Prøv stock vdimm også prøver du å sette cl2.5. Noen rambrikker er ikke særlig samarbeids villig, har opplevd mange i det siste. Du kan alltid sende de tilbake som angrefrist, når de ikke klarer cl2, så oppfyller de ikke forventningene dine.

Lenke til kommentar
Hmmm... ingenting på maskinen din er klokket ikke sant? Prøv stock vdimm også prøver du å sette cl2.5. Noen rambrikker er ikke særlig samarbeids villig, har opplevd mange i det siste. Du kan alltid sende de tilbake som angrefrist, når de ikke klarer cl2, så oppfyller de ikke forventningene dine.

5615255[/snapback]

Maskinen gikk på stock da jeg hadde problemet. Nå har jeg økt CPU til 2.7GHz, og da gikk RAM hastigheten opp å.. Men har du forslag til noen 512MBx2 brikker jeg kan kjøpe meg?

Lenke til kommentar

Ta heller de http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=5108

De er mye bedre til klokking. Corsiar har også sine gode brikker. Corsiar twinx1024 xl brikkene er minst like bra som de ocz brikkene. Om du liker leds på brikkene, kan du gå for xl pro versjonen. Jeg har de i htpc'en, er kjempe fornøyd, klokker veldig veldig bra, men koster jo sin pris. Rundt 2200 kr hos komplett hvis jeg ikke husker feil. Hvor mye er du villig til å bruke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...