lceman™ Skrevet 15. juni 2006 Del Skrevet 15. juni 2006 "The real heroes of Telemark" av Ray Mears (han engelske overlevelses-spesialisten på Discovery) Mest patriotiske boka eg har lest i mitt liv, og den er skrive av ein engelskmann. Tar for seg korleis karane gjekk fram då dei sprengde tungtvassfabrikken på Rjukan. 6291184[/snapback] Han lagde vel en dobbeltepisode av "Ray Mear's Extreme Survival" til Discovery om den hendelsen også. Lenke til kommentar
thesinner Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Les Trekkoppfuglen av Haruki Murakami. Utrolig bra bok og mye om 2. verdenskrig i Kina og Japan Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 handler om en nordman som var i en konsentrasjons leir. " det angår også deg" anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
duckamuck Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Vurderer å anskaffe Band of Brothers og Flags of our Fathers. Begge to er kritikerroste, og Band of Brothers serien er jo enestående. Flags of our Fathers kommer jo ut som film her i Norge i slutten av November og. Noen synspunkter på disse? Verdt å lese? Store forskjell på Band of Brothers serien og boka? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 "De velvillige". Det er ikke bare en god bok om 2.verdenskrig, men kanskje også en av de beste bøkene jeg har lest. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 "De velvillige". Det er ikke bare en god bok om 2.verdenskrig, men kanskje også en av de beste bøkene jeg har lest. Tror du er 7 år for sent. Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 16. desember 2013 Del Skrevet 16. desember 2013 Skader jo ikke å holde en slik tråd levende. Er sikkert flere enn TS som er interessert i slik litteratur. Selv kan jeg anbefale Guy Sajer - Den glemte soldat. Beskriver krigen på østfronten fra en tysk soldats ståsted. Autensiteten til boka er omstridt, men jeg synes nå likevel den er verdt å få med seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå