Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Blå skjerm i windows


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har et veldig irriterende problem! :hrm:

Av og til når jeg gjør mange ting på pcen samtidig får jeg opp en blå skjerm som er der i et par sekunder så restarter pcen seg! Dette er sinnsykt irriterende og skjer ofte hvis jeg går inn på flere ting samtidig. Er det ramen det er noe i veien med? Det står noe om memory og noen tall når den blåe skjermen kommer opp men jeg får ikke tid til å lese det. Det jeg tror det kan være er minnet. Jeg kjører med 2X 512 corsair minne 3200Mhz. Hvis ikke dere kan hjelpe meg kommer jeg til å bytte sloter på minnet. Hvis ikke det heller virker får jeg vel bare kjøpe ny ram :mad: !

 

 

Håper dere kan hjelpe meg! Hvis dere trenger mer info om HW er det bare til å gi beskjed. Har foresten Et msi Platinum nforce4 hovedkort. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er misvisende i manualen. Det ene stedet står det at du har dimm 1-4 i rekkefølge. Annet sted står det motsatt.

Egentlig står det i manualen at det er riktig som du gjør. Og det er i dimm 1 og i den "lilla"

 

Dimm 1 er den som er nærmest CPUén. Det vil si at du skal ha en i den grønne sloten nærmest CPUén og en i den første lilla. Hvis dette ikke fungerer, ville jeg også ha prøvd med de 2 grønne.

Måtte faktisk også gjøre det på mit eget hovedkort (Soltek) for å få dual channel

 

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Her et svar fra en dansk tråd:

 

Typisk i DUAL bundkort er RAM slottene farvede (2 røde og 2 gule for eksempel) de 2 ram blokke skal sidde i den samme farvede slots for at det kan virke.

 

Hvis din BIOS ikke er sat op til det kan det også være problemet.

I tilfælde af at der ikke er farve på de 4 slots så sæt blokkene i slot 1 og 3.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Her litt morsomme bilder fra manualen

 

Det første bilde, viser numrene på Dimm.

 

Nr. 2 viser litt motsigelse , men en tekst som jeg har understreget, som som åpenbart er det som skal følges.

 

Nr 3 bilde er den tabel som de henviser til "below". Jeg har skrevet et par "røde" kommentarer her. Men ikke mye henvisning til dual channel her.

post-73574-1140113083_thumb.jpg

post-73574-1140113099_thumb.jpg

post-73574-1140113120_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...