nabbis Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei. Jeg har et veldig irriterende problem! Av og til når jeg gjør mange ting på pcen samtidig får jeg opp en blå skjerm som er der i et par sekunder så restarter pcen seg! Dette er sinnsykt irriterende og skjer ofte hvis jeg går inn på flere ting samtidig. Er det ramen det er noe i veien med? Det står noe om memory og noen tall når den blåe skjermen kommer opp men jeg får ikke tid til å lese det. Det jeg tror det kan være er minnet. Jeg kjører med 2X 512 corsair minne 3200Mhz. Hvis ikke dere kan hjelpe meg kommer jeg til å bytte sloter på minnet. Hvis ikke det heller virker får jeg vel bare kjøpe ny ram ! Håper dere kan hjelpe meg! Hvis dere trenger mer info om HW er det bare til å gi beskjed. Har foresten Et msi Platinum nforce4 hovedkort. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har manualen over hovedkortet. Åssen sitter minnebrikkene nå? Hilsen tukols Lenke til kommentar
nabbis Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Har nettopp funnet ut at Ramen står i port 1 og 2, men det er da feil? Nå står den i grønn og lilla, men det er vel grønn/grønn?' Takk for svar! Endret 16. februar 2006 av nabbis Lenke til kommentar
tukols Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det er misvisende i manualen. Det ene stedet står det at du har dimm 1-4 i rekkefølge. Annet sted står det motsatt. Egentlig står det i manualen at det er riktig som du gjør. Og det er i dimm 1 og i den "lilla" Dimm 1 er den som er nærmest CPUén. Det vil si at du skal ha en i den grønne sloten nærmest CPUén og en i den første lilla. Hvis dette ikke fungerer, ville jeg også ha prøvd med de 2 grønne. Måtte faktisk også gjøre det på mit eget hovedkort (Soltek) for å få dual channel Hilsen tukols Lenke til kommentar
tukols Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Her et svar fra en dansk tråd: Typisk i DUAL bundkort er RAM slottene farvede (2 røde og 2 gule for eksempel) de 2 ram blokke skal sidde i den samme farvede slots for at det kan virke. Hvis din BIOS ikke er sat op til det kan det også være problemet. I tilfælde af at der ikke er farve på de 4 slots så sæt blokkene i slot 1 og 3. Hilsen tukols Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg tror brikkene skal stå i spor med like farger, men jeg er ikke sikker. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Dette er en manual som motsier seg selv flere ganger hvad dette angår. Kun overgått av min egen (Soltek) Nå er det også forskjell på om det er enkelt eller dobbelt sitet ram. Er det "klosser" på rambrikkene på begge sider eller kun på den ene? Hilsen tukols. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Her litt morsomme bilder fra manualen Det første bilde, viser numrene på Dimm. Nr. 2 viser litt motsigelse , men en tekst som jeg har understreget, som som åpenbart er det som skal følges. Nr 3 bilde er den tabel som de henviser til "below". Jeg har skrevet et par "røde" kommentarer her. Men ikke mye henvisning til dual channel her. Lenke til kommentar
nabbis Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) takker for all hjelp! spesielt til tukols.. Jeg tror det funker fint nå. Jeg satt rammen i channel 1 og channel 3. Foreløpig ser det bra ut.! Uansett takk for all hjelp Endret 16. februar 2006 av nabbis Lenke til kommentar
tukols Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Bare koslig. Fint med tilbakemelling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå