Mojo Pin Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei. Har koblet en stor forsterker til lydkortet og videre flere høyttalere ut fra forsterkeren. Har lydkortet vesentlig betydning da? Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei. Har koblet en stor forsterker til lydkortet og videre flere høyttalere ut fra forsterkeren. Har lydkortet vesentlig betydning da? 5614812[/snapback] Når du holder på med lyd blir aldrig lyden bedre enn det svakeste ledd. I dette tilfellet vill jeg anta at det er lydkortet ditt. Hviss du har optisk ingang på annlegget ditt kan du bruke den med en usb overgang. Da blir annlegget ditt det svakeste leddet og siden det sikkert gir bedre lyd en lydkortet vill du merke en enorm forskjell. Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jepp, det er dette med det svakeste leddet... Hjelper jo lite å forsterke et dårlig signal, for å si det sånn. Greit nok at det blir høy lyd, men ikke nødvendigvis bra lyd. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei. Har koblet en stor forsterker til lydkortet og videre flere høyttalere ut fra forsterkeren. Har lydkortet vesentlig betydning da? 5614812[/snapback] Hvilket lydkort har du? Hvilken forsterker har du? Kobler du analogt eller digitalt? AtW Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Hei. Har koblet en stor forsterker til lydkortet og videre flere høyttalere ut fra forsterkeren. Har lydkortet vesentlig betydning da? 5614812[/snapback] Hvilket lydkort har du? Hvilken forsterker har du? Kobler du analogt eller digitalt? AtW 5615196[/snapback] Sound Max Integrert lydkort :!: .. Jeg veit det suger.. JVC Stereo Reciever forsterker til 10k.. den skal holde.. aner ikke om jeg kobler analogt eller digitalt.. kobler fra output på lydkortet med overgang fra minijack, til sånn dobbel (en hvit, en rød) veit ikke hva det heter Endret 16. februar 2006 av gHETTo Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det skulle vel blir analogt det! Minijack i en ende, og vanlige phonoplugger i den andre. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hvis du har muligheten til å koble til digitalt bør du gjøre det. Da har kvaliteten på lydkortet mindre å si,siden det er DAC'en i reciveren din som da vil ta seg av lyden. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Hvis du har muligheten til å koble til digitalt bør du gjøre det. Da har kvaliteten på lydkortet mindre å si,siden det er DAC'en i reciveren din som da vil ta seg av lyden. 5615475[/snapback] og hvordan kobler man digitalt ? Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hvis du har muligheten til å koble til digitalt bør du gjøre det. Da har kvaliteten på lydkortet mindre å si,siden det er DAC'en i reciveren din som da vil ta seg av lyden. 5615475[/snapback] og hvordan kobler man digitalt ? 5615915[/snapback] Da må du ha digital utgang på lydkortet ditt (coaxial eller optisk). Har du det? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 aner ikke hva som menes med coaxial eller optisk jeg.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg har nettopp installert et billig Terratec-kort og merker stooor forskjell fra det integrerte lydkortet (nForce2). All støyen er vekk, og lyden er mye mer fyldig og dynamisk enn før. Til å koste 175 kr er dette ufattelig bra! Jeg kobler analogt fra lydkortet til en gammel, men god forsterker (uten digitalinngang), og selv om forsterkeren er gammel merker jeg stor forskjell på det integrerte og det nye lydkortet. Hvis du har lyst til å prøve det er jo ikke 200 kr så ufattelig mye. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 aner ikke hva som menes med coaxial eller optisk jeg.. 5616956[/snapback] Er vel sikkert optisk, er det en utgang med et "lokk" over der det kommer et rødt lys ut? AtW Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Det lydkortet endrebjorsvik har kjøpt har optisk inn og utgang,så det ser ut til å være et godt kjøp hvis du ikke har digitalinngang fra før. Se på bildet. Den til venstre med rødt rundt er coaxial utgang og den til høyre med rødt rundt er optisk utgang. De andre to er akkurat det samme bare at det er innganger. Edit:De optiske har som oftest en propp du må ta ut når du skal bruke den. (på bildet står de i). Endret 17. februar 2006 av Morten K Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg har nettopp installert et billig Terratec-kort og merker stooor forskjell fra det integrerte lydkortet (nForce2).All støyen er vekk, og lyden er mye mer fyldig og dynamisk enn før. Til å koste 175 kr er dette ufattelig bra! Jeg kobler analogt fra lydkortet til en gammel, men god forsterker (uten digitalinngang), og selv om forsterkeren er gammel merker jeg stor forskjell på det integrerte og det nye lydkortet. Hvis du har lyst til å prøve det er jo ikke 200 kr så ufattelig mye. 5617412[/snapback] Hvordan er det lydkortet med tanke på bruk av ressurser? Skal selv bytte til PCI lydkort og er ute etter et rimelig et som avlaster pcen så mye som mulig.. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg har nettopp installert et billig Terratec-kort og merker stooor forskjell fra det integrerte lydkortet (nForce2).All støyen er vekk, og lyden er mye mer fyldig og dynamisk enn før. Til å koste 175 kr er dette ufattelig bra! Jeg kobler analogt fra lydkortet til en gammel, men god forsterker (uten digitalinngang), og selv om forsterkeren er gammel merker jeg stor forskjell på det integrerte og det nye lydkortet. Hvis du har lyst til å prøve det er jo ikke 200 kr så ufattelig mye. 5617412[/snapback] Hvordan er det lydkortet med tanke på bruk av ressurser?Skal selv bytte til PCI lydkort og er ute etter et rimelig et som avlaster pcen så mye som mulig.. 5618600[/snapback] Hvis du tenker på avlasting i spill så har jeg ikke peiling. Jeg spiller overhodet ikke spill, og kjøpte dette kortet kun for å få fin og ren lyd til stereoen. Men HW.no har faktisk målt CPU-bruken i budsjettkort-testen. Jeg har hørt at Creative-kort (spesielt Audigy-kortene) er gode på å avlaste CPU i spill. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 okei.. men hvis jeg setter inn et nytt lydkort, installerer driver og avistallerer driver til det integrerte. Vil det gå bra da? Slik at de ikke overstyrer hverandre Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Det eneste jeg gjorde var å sette inn korte, installere driver fra CD og velge riktig lydkort i kontrollpanelet. Altså er både det integrerte og det nye installert og det fungerer knirkefritt. Jeg måtte ikke gjøre noe i BIOS heller. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 18. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2006 Det eneste jeg gjorde var å sette inn korte, installere driver fra CD og velge riktig lydkort i kontrollpanelet.Altså er både det integrerte og det nye installert og det fungerer knirkefritt. Jeg måtte ikke gjøre noe i BIOS heller. 5624409[/snapback] okei.. høres overkommelig ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå