Gå til innhold

Intel Core Duo eller intel pentium m?

yo_flo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus`en yter bedre i spill pga skjermkortet. Dual-core prosessore er kanskje ikke raskere enn single core prosessore i spill (ENDA), men de er jo mye mer fremtidsrettet. Også er det jo lettere å holde på å knaske med andre ting mens du spiller med en dual core prosessor :)...det eneste med asus`en er vel at den har en 4200 rpm`s harddisk :(

Lenke til kommentar
Asus`en yter bedre i spill pga skjermkortet. Dual-core prosessore er kanskje ikke raskere enn single core prosessore i spill (ENDA), men de er jo mye mer fremtidsrettet. Også er det jo lettere å holde på å knaske med andre ting mens du spiller med en dual core prosessor :)...det eneste med asus`en er vel at den har en 4200 rpm`s harddisk :(

5614729[/snapback]

ok... takker.. men hva er forskjellen på 4200 rpm greiene? det har jeg ikke helt fått med meg hva er..... :hmm:

Endret av yo_flo
Lenke til kommentar

Det er hvor raskt harddisken spinner rundt. Jo fortere den spinner, jo bedre yter den (jo fortere finner den frem til data). Det er 3 forskjellige hastigheter (som er de mest normale): 4200 rpm, 5400 rpm og 7200 rpm. (RPM er det samme som OPM). 4200 er altså den laveste hastigheten.

Lenke til kommentar
Det er hvor raskt harddisken spinner rundt. Jo fortere den spinner, jo bedre yter den (jo fortere finner den frem til data). Det er 3 forskjellige hastigheter (som er de mest normale): 4200 rpm, 5400 rpm og 7200 rpm. (RPM er det samme som OPM). 4200 er altså den laveste hastigheten.

5614805[/snapback]

ok... men det har vel ikke noe å si på hvor bra spill den kan ta?? :cry:

Lenke til kommentar

Jeg synes A6Ja'en min er strålende, jeg har ingen problemer å anbefale den.

ASUS leverer stort sett med mus og veske i alle fall, det ligger i ASUS esken.

CoreDuo'en blir vel egentlig bedre til spill, ikke fordi den kjører spillet fortere i seg selv, men fordi den ene 1.66GHz prosessoren kan ta spillet og den andre kan ta alt det andre... har flere ganger spilt AoEIII eller WoW på (nesten)maks, for så å alt-tabbe ut og se at Norton holder på, uten noe lag i spillet :love:

Neste oppgradering blir dual core på hjemmemaskinen, ingen vei tilbake nå ;)

(kan jo ikke ha en liten 'pentiumpingle' som slår Athlon64'n min :p Forresten overasket den lille Intel-saken meg, fikk jo 5099 CPU poeng med 3dmark05 free edition, mot bare 4351 på min 2,2GHz 3200+ Venice. Tøft :) )

Hva angår skjermkortet så er det ikke noe å utsette på det, er jo ikke noe 7800GTX men det er ikke noen sinke heller. Bortsett fra mulitsampling kjører jeg alt på maks i WoW uten noe som helst lag. AoEIII kjører også helt problemfritt uten at grafikken blir lidende.. har ikke fått testet noen andre spill enda, men disse to er jo rimelig ferske.

Jeg merker forresten ikke noen store problemer med harddsiken, men det er jo greit å være klar over at den ikke er av de raskeste. WoW for eksempel drar jo en del fra disken, men loading tider er helt OK og lag pga hardware er ikke-eksisterende.

Der du kanskje merker det mest er ved overføring /prosessering av større filer, det tar litt lengre tid. Er for eksempel ikke noe å hente på å kjøre kablet nettverk, da det trådløse er ikke flaskehalsen lengre.

Men det er jo uansett bare en ~70GB maks uansett, så tar ikke allverden.

Legg heller litt penger i mere minne, er veldig glad jeg kjøpte med en 1024 brikke.

Evt. harddisk-oppgradering kan jo taes senere hvis du synes det går tregt, personlig har jeg ingen planer med det og skal heller ha en stor ekstern en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...