panzerwolf Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Jeg vurderer å kjøpe en KVM-svitsj for 2-4 PC'er. Mulig jeg trenger til bare to, men det kan fort bli opptil fire. Håper derfor på svar fra noen KVM-svitsj-kyndige der ute... 1. Er kvaliteten på signalene som går igjennom sterkt variende fra modell til modell? Jeg tenker da på forringelse av skjermbilde, forsinkelser på tastatur/mus osv. 2. Følger svitsjen skjermoppløsninga eller har den en maks grense? 3. Er det noen problemer med å bruke trådløs mus/ tastatur? 4. Finnes det svitsjer som støtter DVI, helst. vanlig VGA og DVI? 5. Finnes det svitsjer som benytter USB framfor PS2, evt. begge? 6. Om jeg kobler en PC til én skjerm og én KVM-svitsj, vil skjermkortet fortsatt oppfatte dette som to skjermer? Jeg vil anta det, men trenger bekreftelse... Jeg tenker meg svitsjer som koster maks 3000,- (om jeg ikke har for høye krav da...) Lenke til kommentar
durabit Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 Quote: Den 2002-09-18 13:27, skrev Mad Wolf Magnux:1. Er kvaliteten på signalene som går igjennom sterkt variende fra modell til modell? Jeg tenker da på forringelse av skjermbilde, forsinkelser på tastatur/mus osv. Jeg har ikke svitsj selv men eldre manuelle svitsjer har hatt dårlig kvalitet. En ny automatisk svitsj er langt å foretrekke. Quote: 2. Følger svitsjen skjermoppløsninga eller har den en maks grense? Leverandøren oppgir maks grense. Quote: 3. Er det noen problemer med å bruke trådløs mus/ tastatur? I utgangspunktet skal det gå bra men søk på Google viser at det kan oppstå problemer særlig om en PC leverer for lite strøm (via PS2) og svitsjen ikke har egen strømkilde. Quote: 4. Finnes det svitsjer som støtter DVI, helst. vanlig VGA og DVI? Jeg har ikke sett det selv. Quote: 5. Finnes det svitsjer som benytter USB framfor PS2, evt. begge? Jepp 6. Om jeg kobler en PC til én skjerm og én KVM-svitsj, vil skjermkortet fortsatt oppfatte dette som to skjermer? Jeg vil anta det, men trenger bekreftelse... Jeg tenker meg svitsjer som koster maks 3000,- (om jeg ikke har for høye krav da...) Du kan få en D-link 4 ports svitsj fra iHandel til 1300,-. Har tenkt å kjøpe den selv. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 18. september 2002 Forfatter Del Skrevet 18. september 2002 Takker for svar! Du ga meg en del tips der og jeg begynte å sjekke ut litt.. Fant ut at Emine har noen svitsjer som støtter oppløsning på 2048 x 1536 @85 Hz (Ja, jeg kan trenge opp mot slike høye oppløsninger innimellom) *snoke mer* Lenke til kommentar
durabit Skrevet 18. september 2002 Del Skrevet 18. september 2002 De Emine-svitsjene var ganske imponerende med 85Hz på så høye oppløsninger. Raritan har en svitsj i samme prisklasse som er oppgitt til 1600x1200 70Hz. Det ser ikke ut som D-link heller støtter mer enn 1600x1200. Men den koster jo ikke så mye heller. Emine selges for 1930 hos pm-data.no. Jeg trenger ikke en svistj før om en måned eller to så jeg har tid til å vurdere litt til. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 19. september 2002 Forfatter Del Skrevet 19. september 2002 Fant de der jeg også og et par andre steder (flexi-data, komplett og pcutstyr tror jeg det var). Tror jeg kommer til å prøve pm-data siden jeg aldri har prøvd den før. Jeg kunne egentlig ha trengt en svitsj ganske snart ser det ut til, og kommer nok til å gå få for Emine, så jeg kan jo si i fra til deg hvordan den er om jeg bestiller den først Veit du hva som menes med at en svitsj har innebygd prosessoremulering? Jeg forsto det slik at det "er bedre", men ser ikke helt det tekniske og nøyaktig hva det gjør.. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 19. september 2002 Del Skrevet 19. september 2002 Quote: Veit du hva som menes med at en svitsj har innebygd prosessoremulering? Jeg forsto det slik at det "er bedre", men ser ikke helt det tekniske og nøyaktig hva det gjør.. Betyr nok bare at den har en elektronisk krets som gjør at PC blir lurt til å tro at det er en mus/tastatur tilkoblet når brukeren jobber på en annen maskin. Men det høres jo veldig fint ut med prosessoremulering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå