Medrakil Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei, har nettopp fått meg en iPod video 60GB, og den funker som en drøm, bortsett fra en ting: Jeg har konvertert tre DivX-videoer med videora, og med alle har jeg samme problemet. De spiller i ca 30 sekunder, så fryser de i to sekunder, og fortsetter uten lyd. Om jeg spoler et sekund tilbake elns kommer lyden tilbake, så det er ikke videofilene det står på. Noen som har hatt samme problem eller vet noe om hva dette skyldes? Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Løsningen viste seg å være å downgrade firmware'en, nå fungerer alt som det skal Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Hehe, har også vært borti dette. Jeg fant også ut at det var firmware Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Endelig, trodde jeg hadde fått ødelagt iPoden litt på en måte. Hmm, hvilken firmware funker det perfekt med? Lenke til kommentar
panbanan Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Downgrade i firmwaren?? fortell hvordan dere fikset dette problemet.. har akkurat det samme problemet Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 så vidt jeg forstår, så er downgrade firmwaren det samme som å gå tilbake en versjon på firmwaren... istedenfor å oppdatere spilleren, så gjør du det stikk motsatte Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Ja, men hvor finner jeg denne downgraderen? Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Måten jeg gjør det på er litt avansert, og potensielt skadelig om du gjør det galt. Det du må gjøre er å laste ned en eldre updater og innstalere den på maskinen. Så plugger du inn iPoden og åpner den på min datamaskin. Du må vise skjulte filer og gå inn på E:\iPod_Control\Device og åpne sysinfo i notepad. Her må du endre: buildID: 0x06108000 til la oss si buildID: 0x05908000 Så kjører du iPod Updateren. Den vil da tro at du har en iPod som trenger oppdatering. (Nedgradering i praksis) Trykk update og du vil ha gammel firmware. Gjøres på eget ansvar Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Da var det gjort, uten synlige problemer til nå. Får håper jeg har gjort det riktig nå, og at v1.0 er forrige firmware. Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hvis det ble gjort uten feil, så er alt i skjønneste orden Lenke til kommentar
Medrakil Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 Ellers så finnes det noe som heter iPodWizard som er enkelt og har et brukergrensesnitt, men som jeg tror gjør akkurat det samme. Det er på sourceforge tror jeg... Eller... Ja, bare google så finner du... Lenke til kommentar
A.J Green Skrevet 2. mars 2006 Del Skrevet 2. mars 2006 Hehe, ja det programmet gjør det for deg. Men jeg tenkte det var like greit å bare fortelle hvordan man gjør det manuelt. Så slipper man å gå inn i det også Link til iPodWizard: http://keihanna.dl.sourceforge.net/sourcef....1e-release.zip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå