Gå til innhold

Klone ein harddisk?

siDDis

Anbefalte innlegg

Eg skal bytte ut min gamle 80gb harddisk med ein ny 320gb harddisk.

Den gamle 80gb harddisken har OS og masse *flott* innstallert så eg vil sleppe å reinnstallere heile OSet på nytt igjen.

Korleis skal eg få kopiert over heile disken + boot delen utan at det blir problemer?

Trenger eg ekstra programvare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan sikkert boote beggen diskene i en tredje parts PC, og kopiere alt over til 320GB disken, men tror det blir noe feil med driverne.

Letteste blir vel å kopiere over filene, etter du har installert på 320GBen og bootet den.

Hvis det evt. går ann å "klone", så er ikke jeg den rette :p

Lenke til kommentar

Heisann !

Dette er det samme som jeg gjorde for en liten stund siden, fikk da svar fra forumet jeg spurte på om å bruke f.eks. Acronis True Image 8.0, og det gikk kjempegreit, fin wizard i programmet hvis man ikke har gjordt sånt no før...prøv det :thumbup:

Lenke til kommentar

Slik bruker du “Files and Settings Transfer Wizard” I Windows XP

Artikkelen vil vise deg hvordan du bruker denne veiviseren. Både til å eksporte og importere data. Dette kan være hendig i det tilfelle man skifter datamaskin, eller man skal formatere ol...

http://www.safenet.no/article/articleview/232/1/3/

Hvordan flytte dine installerte programmer fra en disk til en annen

Application Mover sørger samtidig for at både snarveier og avinstallasjonsprogram henger med i svingene

http://www.safenet.no/article/articleview/124/1/3/

Endret av kvase
Lenke til kommentar
Lag deg en 80gb partisjon på 320gb disken, så tar du et ghost image av 80gb disken. Så skal det vel virke?

5614529[/snapback]

Trenger ikke lage deg partisjon. Ghost lager partisjon selv på disken. så det blir automatisk en partisjon like stor som partisjonen du ghoster på 320giga disken :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...