siDDis Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Eg skal bytte ut min gamle 80gb harddisk med ein ny 320gb harddisk. Den gamle 80gb harddisken har OS og masse *flott* innstallert så eg vil sleppe å reinnstallere heile OSet på nytt igjen. Korleis skal eg få kopiert over heile disken + boot delen utan at det blir problemer? Trenger eg ekstra programvare? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Kan sikkert boote beggen diskene i en tredje parts PC, og kopiere alt over til 320GB disken, men tror det blir noe feil med driverne. Letteste blir vel å kopiere over filene, etter du har installert på 320GBen og bootet den. Hvis det evt. går ann å "klone", så er ikke jeg den rette Lenke til kommentar
HanZl Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Lag deg en 80gb partisjon på 320gb disken, så tar du et ghost image av 80gb disken. Så skal det vel virke? Endret 16. februar 2006 av HanZl Lenke til kommentar
Olenr1 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Heisann ! Dette er det samme som jeg gjorde for en liten stund siden, fikk da svar fra forumet jeg spurte på om å bruke f.eks. Acronis True Image 8.0, og det gikk kjempegreit, fin wizard i programmet hvis man ikke har gjordt sånt no før...prøv det Lenke til kommentar
kvase Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Slik bruker du “Files and Settings Transfer Wizard” I Windows XP Artikkelen vil vise deg hvordan du bruker denne veiviseren. Både til å eksporte og importere data. Dette kan være hendig i det tilfelle man skifter datamaskin, eller man skal formatere ol... http://www.safenet.no/article/articleview/232/1/3/ Hvordan flytte dine installerte programmer fra en disk til en annen Application Mover sørger samtidig for at både snarveier og avinstallasjonsprogram henger med i svingene http://www.safenet.no/article/articleview/124/1/3/ Endret 16. februar 2006 av kvase Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Lag deg en 80gb partisjon på 320gb disken, så tar du et ghost image av 80gb disken. Så skal det vel virke? 5614529[/snapback] Trenger ikke lage deg partisjon. Ghost lager partisjon selv på disken. så det blir automatisk en partisjon like stor som partisjonen du ghoster på 320giga disken Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Acronis True Image 8.0 funka utmerka, sjølv om det bare var trial Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå