Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har de rett til å dra inn mobilen på skolen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ja, skolen har lov til å dra inn private eiendeler etter skoletid, men jeg tror man må skrive under på skolens regler elns..

7901338[/snapback]

På reglene vi skrev under på stod det noe i denne duren "Mobiltelefoner skal hverken medbringes eller benyttes i skoletiden. Ved BRudd på dette inndras telefonen".. Ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-yzDjfSSl

Neste gang en lærer prøver å ta inn telefonen, kan du si at du skal anmelde dem for tyveri hvis de tar den.

Fungerer sikkert

Lenke til kommentar
Uten å ha lest gjennom tråden; er det noen norsk lov eller noe i den duren som sier at lærere e.l. -ikke- har lov lov å inndra mobil e.l. til etter skoletid?

7901843[/snapback]

de har ikke utøvende makt, som det så fint heter. Men politiet har det ;)

Lenke til kommentar

"Unskyld, det skal aldri gjenta seg igjen at jeg forstyrrer timen med mobilen min. Jeg har lært min lekse og kommer ikke til å skrive meldinger med sidekompisen min."

Så blir læreren glad at du har lært noe, du får ikke oppførselsanmerkning fordi du flipper ut når læreren bare vil ha ro og orden i timen...

Lenke til kommentar
Men er det noen konkrete lover jeg kan bruke mot dem? Hadde vært så utrolig festlig å gå inn til rektor og si "Jeg krever at reglementet her på skolen blir endret, for slik det er i dag strider det mot § "insert-paragraf-here" av den norske lov."

såvidt jeg vet finnes ikke slike lover (men det kan hende det finnes). Så lenge skolens reglement er innenfor lovens rammer kan de i verste fall si "aksepter reglene våre eller finn en annen skole".

Lenke til kommentar
Men er det noen konkrete lover jeg kan bruke mot dem? Hadde vært så utrolig festlig å gå inn til rektor og si "Jeg krever at reglementet her på skolen blir endret, for slik det er i dag strider det mot § "insert-paragraf-here" av den norske lov."

:p

7902235[/snapback]

Ja! Det hadde vært så sinnsykt fett!

Lenke til kommentar

edit:

Er jo bare å fikse opp med læreren når han prøve å grafse til seg telefonen

fikse opp slik at du risikerer å bli anmelt for vold/trussel/vold?

Kom kanskje litt brutalt ut, men gikk mest på kjeft bruk. Har vært borti at ei jenta klikka totalt på læren når han tok telefonen :nei:

Lenke til kommentar

Her på hangaren (går VK1 Flyfag, Sola) har jeg bestandig mobilen på pulten min. Jeg har aldri undertegnet noe. Jeg har den dog på lydløs. Når jeg får melding leser jeg meldingen, men jeg prøver aldri å skjule telefonen. Ingen lærere har reagert på dette. Derimot når det ringer, reagerer de. Mobiler er så forstyrrende som lærere vil ha det til. En som prøver å sende en melding i skjul forstyrrer faen ikke læreren. Heller ikke jeg som åpenlyst leser en melding. Hvis lærere blir forstyrret av det, så er det lærerene selv som er ute etter å pirke på ting. Selv om en person skriver en melding i skjul, så er det (i vanlige klasser) i alle fall 20 andre som følger med. Mas i timen er et mye større problem enn en taus meldingsleser.

Dog kan jeg forstå at mp3-problemet var litt drøyt, men så lenge det var engangstilfelle ser jeg heller ikke problemet der. Mobilen min kommer fortsatt til å ligge på pulten min i alle fall.

Men så har vi flyfags litt større frihet enn andre elever på nesten alle områder :innocent::)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...