Maxila Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) har heller ikke respekt for de for de misbruker makten sin som lærer Endret 17. februar 2006 av MAXILA Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Og nei, respekt for lærere har jeg aldri hatt og kommer aldri til å ha 5620721[/snapback] Så lurer jeg på hvorfor det? 5620808[/snapback] Fordi lærere generelt sett er en gjeng r*vhøl. Ja, det stemmer. Ene læreren som var min klassestyrer og mattelærer i 8. og 9. sa rett til meg og mamma på foreldremøte at jeg rett og slett var dum, fordi jeg ikke fikk mer enn 5 i matte. Etter barneskolen har jeg aldri hatt noen gode lærere, lærerne jeg har i dag (VK) går bare rundt og gleder seg til sommeferien. Han gir også hele klassen anmerkning hvis det er søppel på gulvet, fordi vi måtte skrive oss på en "spiseliste" for å få spise i klasserommet. Blir slik at man nesten vil bli lærer selv, bare for å kunne hevne seg på noen andre uskyldige EDIT: Huff, ble en rotete post. Jaja Endret 17. februar 2006 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
IkkjeOleJørgen Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Alt handler om; FOLKESKIKK! _Du_ som person har ansvar for din egen læring, om du ikke vil lære kan du gå ut av timen. Du skal ha respekt for dine medelever som vil følge med i timen.. Legg bort telefonen, kutt ut mp3 spilleren som alle kan høre. Læreren har ikke rett til å ta noe som helst, men han kan kreve at du går ut av timen, om han gjør det så skal du gjøre det. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Lærere skal helst være inspirerende. For meg er en lærer som sier jeg er dum og kan bedre inspirerende. En lærer som mener jeg er flink nok er bare drepen. Jeg har alltid fått høre at jeg sier for lite i klassen, at jeg ikke er flink i engelsk osv på foreldremøter. Selv med 5-ere og til slutt 57,6 studiepoeng. OK, tenker jeg. Da får jeg bare gjøre det bedre. Selvdisiplin er fine greier. Man kan alltid forbedre seg. Er det rart lærerne går rundt å gleder seg til sommerferie når halvparten av elevene har innstillingen at "dette er gørrkjedelig, la oss sabotere litt". Ungdom nå til dags er generelt slappfisker. Hvorfor kan jeg si det? Joda. Jeg er da ungdom selv og irriterer meg grønn over ungdommer som bevisst prøver å slippe gjennom dagen med færrest mulig plikter og mest mulig "gøy". Som ender opp med trygd fordi de ikke gidder å jobbe. Ordkombinasjonen "gidder ikke" må være de mest demotiverende og destruktive som finnes. Personer som når langt i livet sier sjelden "gidder ikke"... Da jeg gikk på vgs fikk vi ikke lov å spise i klasserommet. Var det søppel i klasserommet da dagen var slutt fikk vi ikke gå før det var ryddet opp. Det er da helt normal folkeskikk å rydde etter seg? Hvis læreren gir anmerkning til hele klassen for søppel på gulvet, er det deres "plikt" å gi "anmerkning" til elevene som faktisk søpler. Læreren kan umulig ha kontroll på hvem som dropper søppel og ikke. Samme teknikk for avstraffelse er kjent fra militæret. Alle har gjort noe galt inntil motsatte er bevist. Jeg har litt lyst å prøve meg som mattelærer en gang. Da skal jeg først sette meg grundig inn i reglementet og tøye det til bristepunktet for å skaffe disiplin i klassen... Meg, snart på en skole nær deg. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Alt handler om; FOLKESKIKK! _Du_ som person har ansvar for din egen læring, om du ikke vil lære kan du gå ut av timen. Du skal ha respekt for dine medelever som vil følge med i timen.. Legg bort telefonen, kutt ut mp3 spilleren som alle kan høre. Læreren har ikke rett til å ta noe som helst, men han kan kreve at du går ut av timen, om han gjør det så skal du gjøre det. 5620951[/snapback] Ærlig talt, tror du verden går under hvis undervisning blir avbrutt i 15 sekunder hvis en har glemt å sette lydløs og at hun bare skrur den av? Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Alt handler om; FOLKESKIKK! _Du_ som person har ansvar for din egen læring, om du ikke vil lære kan du gå ut av timen. Du skal ha respekt for dine medelever som vil følge med i timen.. Legg bort telefonen, kutt ut mp3 spilleren som alle kan høre. Læreren har ikke rett til å ta noe som helst, men han kan kreve at du går ut av timen, om han gjør det så skal du gjøre det. 5620951[/snapback] Ærlig talt, tror du verden går under hvis undervisning blir avbrutt i 15 sekunder hvis en har glemt å sette lydløs og at hun bare skrur den av? 5621082[/snapback] 15 sekunder er langt tid på og sette den på ludløs.. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Alt handler om; FOLKESKIKK! _Du_ som person har ansvar for din egen læring, om du ikke vil lære kan du gå ut av timen. Du skal ha respekt for dine medelever som vil følge med i timen.. Legg bort telefonen, kutt ut mp3 spilleren som alle kan høre. Læreren har ikke rett til å ta noe som helst, men han kan kreve at du går ut av timen, om han gjør det så skal du gjøre det. 5620951[/snapback] Ærlig talt, tror du verden går under hvis undervisning blir avbrutt i 15 sekunder hvis en har glemt å sette lydløs og at hun bare skrur den av? 5621082[/snapback] 15 sekunder er langt tid på og sette den på ludløs.. 5621147[/snapback] Ja nettop, så da tar dem fem sekunder da. Det tilsvarer 6 menneskeliv Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Ja nettop, så da tar dem fem sekunder da. Det tilsvarer 6 menneskeliv 5621159[/snapback] 5 sekunder er fremdeles mye. Hvis man teller "ekte". Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Et mobilpip i timen kan indikere mangel på interesse for faget og dermed liten respekt for læreren. Hadde jeg vært lærer hadde jeg ikke tolerert det overhodet. Jeg har alltid mobilen på lydløs uansett hvor jeg er. Det er få ting som irriterer meg mer enn mobillyder. Uff. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Et mobilpip i timen kan indikere mangel på interesse for faget og dermed liten respekt for læreren. Hadde jeg vært lærer hadde jeg ikke tolerert det overhodet. Jeg har alltid mobilen på lydløs uansett hvor jeg er. Det er få ting som irriterer meg mer enn mobillyder. Uff. 5621341[/snapback] Jeg har også mobilen på lydløs, døgnet rundt. Men lærerne våre bryr seg mindre om skolen enn det vi gjør, så jeg ser ikke provlemet Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Så i realiteten har vi tre problemer med det norske skolesystemet: - Dårlige elever - Dårlige lærere - Dårlig undervisningsmateriell Nok å ta tak i da altså. Universitets-/høyskolesystemet ser heldigvis ut til å funke da. Norske 15 åringer er noen av de svakeste på realfag i Europa. Norske 25 årige realfagsstudenter er i verdensklasse. Kanskje grunnskolen/VGS kan lære noe fra dette systemet? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Så i realiteten har vi tre problemer med det norske skolesystemet:- Dårlige elever - Dårlige lærere - Dårlig undervisningsmateriell Nok å ta tak i da altså. Universitets-/høyskolesystemet ser heldigvis ut til å funke da. Norske 15 åringer er noen av de svakeste på realfag i Europa. Norske 25 årige realfagsstudenter er i verdensklasse. Kanskje grunnskolen/VGS kan lære noe fra dette systemet? 5621385[/snapback] Det kommer nok rett og slett av at de fleste er møkklei av skolen etter åttende klasse og gir faen i resten. Og ja, det norske skolesystemet er dårlig. Lenke til kommentar
Gjakmarrja Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg er 18, og leverte ikke fra meg mobilen når læreren ba om å få den. Av den enkle grunn av at jeg er et menneske, har mitt å gjøre, har et liv uten om skolen, skolen er tross alt jobben min... det jeg gjør på dagtid. Å forventer å få respekt, så kan godt forlate klasse rommet viss jeg får en telefon noe jeg gjør. Men kan forstå når noen svarer i timen og snakker høylytt, greit då går det an å reagere. Men viss telefonen ringer, vedkommende unnskylder seg å forlater klasse rommet for å svare så er det helt greit. Bottom line ikke faen om jeg gir fra meg mobilen UANSETT. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Et mobilpip i timen kan indikere mangel på interesse for faget og dermed liten respekt for læreren. Hadde jeg vært lærer hadde jeg ikke tolerert det overhodet. Jeg har alltid mobilen på lydløs uansett hvor jeg er. Det er få ting som irriterer meg mer enn mobillyder. Uff. 5621341[/snapback] Jeg viser mangel på interesse fordi jeg har venner som faktisk prøver å få kontakt? Tror du jeg BER folk ringe meg midt i timen? Ærlig talt, det er menneskelig å feile, å det burde være lov å glemme å sette den på lydløs en dag uten å måtte levere fra seg personlige eiendeler. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Et mobilpip i timen kan indikere mangel på interesse for faget og dermed liten respekt for læreren. Hadde jeg vært lærer hadde jeg ikke tolerert det overhodet. Jeg har alltid mobilen på lydløs uansett hvor jeg er. Det er få ting som irriterer meg mer enn mobillyder. Uff. 5621341[/snapback] Jeg viser mangel på interesse fordi jeg har venner som faktisk prøver å få kontakt? Tror du jeg BER folk ringe meg midt i timen? Ærlig talt, det er menneskelig å feile, å det burde være lov å glemme å sette den på lydløs en dag uten å måtte levere fra seg personlige eiendeler. 5621469[/snapback] Skal de som sitter og småtramper i gulvet måtte levere fra seg skoene? Skal vi dra frem sølvtape og teipe igjen kjeften på jentene som fniser bakerst i klasserommet? Hadde vel kanskje vært best å kle alle nakne og låse dem inn i egne små-celler uten bevegelige deler og hatt en stor og streng lærer som kunne skrike høyt da Lenke til kommentar
Fruktkake Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 på skolen min har vi lov til og ha med mobil på skolen så lenge den ikke blir brukt i timen. Er jo greit det synes jeg. Eneste er at skolen har nye tilltak mot mobbing. (ikke lov og ta bilder av hverandre "sees på som mobbing") Ser vel ikke helt vitsen i det da vis det er greit for den du tar bildet av. 5614924[/snapback] Det er vanskelig å vite om det er mobbing eller ikke. Jeg ble fotografert av mobiler av en i klassen når jeg hadde et rart utrykk, og han hengte meg ut med det. Slikt kan det bli mobbing. Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Et mobilpip i timen kan indikere mangel på interesse for faget og dermed liten respekt for læreren. Hadde jeg vært lærer hadde jeg ikke tolerert det overhodet. Jeg har alltid mobilen på lydløs uansett hvor jeg er. Det er få ting som irriterer meg mer enn mobillyder. Uff. 5621341[/snapback] Jeg viser mangel på interesse fordi jeg har venner som faktisk prøver å få kontakt? Tror du jeg BER folk ringe meg midt i timen? Ærlig talt, det er menneskelig å feile, å det burde være lov å glemme å sette den på lydløs en dag uten å måtte levere fra seg personlige eiendeler. 5621469[/snapback] Skal de som sitter og småtramper i gulvet måtte levere fra seg skoene? Skal vi dra frem sølvtape og teipe igjen kjeften på jentene som fniser bakerst i klasserommet? (...) 5621494[/snapback] Ja. Og jeg er blodig seriøs. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hva gir lærerne rett til og ransake sekkene våre? 5620264[/snapback] Prøv å les innlegget en gang til. Jeg sa ikke at lærerene hadde rett til å ransake, politiet har det. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hva gir lærerne rett til og ransake sekkene våre? 5620264[/snapback] Prøv å les innlegget en gang til. Jeg sa ikke at lærerene hadde rett til å ransake, politiet har det. 5622584[/snapback] Politiet har heller ikke det, hvis det ikke er mistanke om Dop/våpen/bevis for et lovbrudd o.l da. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Hva gir lærerne rett til og ransake sekkene våre? 5620264[/snapback] Prøv å les innlegget en gang til. Jeg sa ikke at lærerene hadde rett til å ransake, politiet har det. 5622584[/snapback] Politiet har heller ikke det, hvis det ikke er mistanke om Dop/våpen/bevis for et lovbrudd o.l da. 5622787[/snapback] Hvis det har foregått lovbrudd på skolen og alle sekker må sjekker, er det ikke litt mistenksomt at en elev sitter igjen og nekter? Jeg er veldig sikker på at det er gyldig grunn for ransaking. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå