Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har de rett til å dra inn mobilen på skolen?

Anbefalte innlegg

(I følge et foreldremøte, så er det bestemt at mobiltelefoner skal være enten av eller på lydløs. Damn de mobilene som piper for lite batteri når den er på lydløs.)

5617399[/snapback]

Det er nettopp dette jeg forsøker å banke inn i skallen på dere... tilsynelatende forgjeves. Det dreier seg om prinsippet om delegert autoritet. Dersom foreldrene deres har gitt lærerne myndighet til å inndra mobiltelefonene, så nytter det ikke å komme trekkende med Norges lover, og kreve tillatelse fra politiet...

Dette blir bare for dumt. Det høres ut som om dere var nektet mat i en uke, og så dreier det seg om mobiltelefon i ett døgn... Patetisk, virkelig patetisk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobiltelefoner forstyrrer timen. Lærerene jeg har ber alltid først bare om at den skal legges ned. Skjer ikke det ser jeg ikke noe galt i å ta den (Blir gitt tilbake på slutten av dagen, noe som ikke gjør elevene en døyt, man skal ikke bruke den før det uansett).

Edit: Når jeg begynte på ungdomsskolen, skrev jeg og mamma under på en hel haug med regler og at vi godkjente alt. Ganske sikker på at alle andre skoler i landet også gjør det..

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
(I følge et foreldremøte, så er det bestemt at mobiltelefoner skal være enten av eller på lydløs. Damn de mobilene som piper for lite batteri når den er på lydløs.)

5617399[/snapback]

Dette blir bare for dumt. Det høres ut som om dere var nektet mat i en uke, og så dreier det seg om mobiltelefon i ett døgn... Patetisk, virkelig patetisk!

5618298[/snapback]

Fantes ikke mobiler på Jura tiden (når du var ung), så du har ikke stemmerett :p

Lenke til kommentar

5617399[/snapback]

5618298[/snapback]

Fantes ikke mobiler på Jura tiden (når du var ung), så du har ikke stemmerett :p

5618360[/snapback]

På Jura-tiden lærte vi i det minste at det het da du var ung. Antakeligvis fordi vi ikke satt og fiklet med mobilen i timen...

:tease:

Lenke til kommentar
Om lærern skulle komme bort i konfiskere noe som er mitt, gir jeg blanke faen.

Lærern får da ikke ting som er mine.

Nå har jeg alldri med mobil på skolen da :p Men sånn er den saken.

Det som er mitt, er mitt.

5614902[/snapback]

Ikke når denne tingen som er din forstyrrer timen hans.

Han har full rett til å ta den hvis du bruker den. Skjønner ikke hva som er problemet.

5614910[/snapback]

på skolen min har vi lov til og ha med mobil på skolen så lenge den ikke blir brukt i timen. Er jo greit det synes jeg.

Eneste er at skolen har nye tilltak mot mobbing. (ikke lov og ta bilder av hverandre "sees på som mobbing") Ser vel ikke helt vitsen i det da vis det er greit for den du tar bildet av.

5614924[/snapback]

Tror dere får et annet syn på dette om noen år.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Med mindre dine foreldre har skrevet under på noe som sier at de kan inndra saker og ting har de ikke lov å gjøre noe som helst.

Hvis de prøver å ta mobilen bare nekter du. Hvis læreren prøver å ta den fra deg med makt anmelder du ham for vold mot mindreårige samt tyveri ;)

Eller du kan legge mobilen i sekken, en lærer har ikke lov til å stikke nesa si nedi din sekk uansett. En lærer har ikke noe mer myndighet over deg enn en hvilken som helst person på gata, Norge er herlig å leve i :p

EDIT: I verstefall kan læreren sende deg ut av timen, eller til superskumle rektor (hjelp, jeg skjelver :!: )

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Til dere som tenker på å nekte å la lærer ransake sekken din:

Det gir de en pen gyldig grunn til mistanke og de har mulighet til å ringe politiet for å få dem til å ransake. Jepp, det har blitt erfart uttallige ganger før, VIL skolen se i sekken din så gjør de det. Er bare snakk om hvor lang tid du klarer å dra ut.

5618250[/snapback]

Da hadde jeg ransake jakka til læreren, og tatt nøkkelen til bilen, overbevist om at han hadde dynamitt i bilen. Siden han nekta meg og se i jakka hans.

Endret av Bundy
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Da hadde jeg ransake jakka til læreren, og tatt nøkkelen til bilen, overbevist om at han hadde dynamitt i bilen. Siden han nekta meg og se i jakka hans.

5620079[/snapback]

Og hva gir deg rett til å ransake jakka til læreren, når dere hele tiden påstår at dere ikke vil la en lærer så mye som komme borti dere?

Kansje du bør lese innlegget mitt om igjen, og se etter løsninger på problemet oddarne84 prøver å forklare. Du kan starte med deg selv..

Lenke til kommentar

5620079[/snapback]

Og hva gir deg rett til å ransake jakka til læreren, når dere hele tiden påstår at dere ikke vil la en lærer så mye som komme borti dere?

Kansje du bør lese innlegget mitt om igjen, og se etter løsninger på problemet oddarne84 prøver å forklare. Du kan starte med deg selv..

5620250[/snapback]

Hva gir lærerne rett til og ransake sekkene våre?

Lenke til kommentar

Hvis mobiltelefonen oppfattes som et destruktivt element sett i forhold til undervisningen er det etter min mening soleklart at dette elementet skal fjernes. Koste hva det koste vil.

Man er på skolen for å *lære*, ikke for gjøre mest mulig for å ødelegge undervisningen. Jeg håper en gang at elever innser det før de eventuelt begynner på universitet/høyskole. De som lager minst tull i timen og har "størst" respekt for læreren er som regel de som ender opp med jobber lengst borte fra kassa på Rimi. Det er ihvertfall erfaringen jeg har fra 4 ulike skoler.

Noe å tenke på?

Lenke til kommentar
Jeg tviler på at du er en så viktig person at du faktisk *trenger* mobilen gjennom hele skoledagen. Eller tar jeg feil?

5620326[/snapback]

Hæ?

Blir feil og dra inn telefonen når det har kommet ett pip.

Mobilen min bruker og være på lydløs ;)

Men flere jenter som har hørt på ringetoner og sendt meldinger(lydløst, men hører tastene skikkelig godt) i tima.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det gir de en pen gyldig grunn til mistanke og de har mulighet til å ringe politiet for å få dem til å ransake. Jepp, det har blitt erfart uttallige ganger før, VIL skolen se i sekken din så gjør de det. Er bare snakk om hvor lang tid du klarer å dra ut.

5618250[/snapback]

Skulle likt å se trynet på politi og lærer når de da kom for å ransake sekken min og ikke fant noe av interesse der. En lærer har ikke noen rettigheter til å gjøre noe som helst, annet enn å sende deg ut resten av timen/dagen. Utvisning over flere dager kan kun rektor gi. Så er lite en lære kan gjøre. Og nei, respekt for lærere har jeg aldri hatt og kommer aldri til å ha ;)

Lenke til kommentar

5618250[/snapback]

Skulle likt å se trynet på politi og lærer når de da kom for å ransake sekken min og ikke fant noe av interesse der. En lærer har ikke noen rettigheter til å gjøre noe som helst, annet enn å sende deg ut resten av timen/dagen. Utvisning over flere dager kan kun rektor gi. Så er lite en lære kan gjøre. Og nei, respekt for lærere har jeg aldri hatt og kommer aldri til å ha ;)

5620721[/snapback]

Maks 3 dager, tror jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Maks 3 dager, tror jeg.

5620732[/snapback]

Kan godt hende, er aldri blitt utvist :p

Forresten hadde jeg nok rappa en del fra læreren om han uheldigvis skulle få tak i mobilen min. Feks nøkler osv. Rett skal være rett :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...