okasin Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har en audi 100 m 2.6 liter v6.. går egentlig helt greit, 150 hk.. men syns den er litt død fra bunn av.. ikke noe racerbil dette.. men det er jeg ikke ute etter heller.. kunne bare ønske meg litt bedre bunndrag.. Er det bortkastet penger å investere i bedre eksosanl, luftfilter.. ? hvilke alternativer har jeg inne rimlighetens grenser ? Turbo blir for dyrt og komplisert for meg, kompressor koster vell en god del det også eller ?? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Har du sjekket at alt er i orden? Luftfilter, bensinfilter, plugger o.l? Endret 16. februar 2006 av zandro Lenke til kommentar
okasin Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Har du sjekket at alt er i orden? Luftfilter, bensinfilter, plugger o.l? 5615711[/snapback] Jepp, alt skal være ok.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Å sette et "konfilter" på gir ikke noe særig mer effekt, største gevinsten er i form av tøffere lyd. Eksosanlegg gir mer genvinst en det du får av et "konfilter" det kalles for et catback sett. Du kan også fjerne katalysatoren og sette in en diffuser som er et mellomstykke som erstatter katalysatoren, det gir ca 10hk ekstra men da må du sjekke at det ikke er en sekundær oxygensensor etter katalysatoren for da tror bilen at det er noe galt og kan da gå over i "nød program". Endret 16. februar 2006 av zandro Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 2.6 og 2.8 V6 motorene til Audi har aldri vært noen populær som trimobjekt, mest pga de som kjøpte Audi med disse motorene var forretningsfolk og eldre mennesker med god råd. Så slike komponenter må antageligvis håndlages med en prislapp som svir i lommeboka. De mindre motorene som står i Audi 80/90 med 2.0E 2.3E finnes det flust med trimkammer og andre komponenter til, men dette er fordi de var brukt mye i rally på 80 og 90 tallet og at unge folk hadde råd til dem. Lenke til kommentar
SuperChris Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Har hatt god erfaring med å bytte til "konfilter". Gir ikke noe særlig mer effekt, men har merket litt bedre drag på lave turtall og helt i toppen. Gir du flatt jern ved 2000 rpm blir det ofte litt strupning og her har det hjulpet med litt mer luft på mine biler i hvertfall. Har blitt litt mer respons på lave turtall med høy belastning. På en av bilene mine (Xsara 1.8 16v) hjalp det veldig helt i toppen 5000-6500 rpm fordi det originale luftfilteret ikke klarte å levere nok i disse hastighetene. Bilen "døde" helt over 5500 rpm. Etter bytte av filter dro den merkbart helt til sperren. Men det varierer sikkert fra motor til motor. Ikke regn med 15 ekstra hester og ny rekord på 0-100, men mer luft skader aldri.. Lenke til kommentar
adaptec Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 hva med trimkammer? 5617073[/snapback] Da flytter du registeret opp på turtall. Han vil ha mer bunndrag, trimkammer gir det motsatte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå