RBW Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Big Typhoon fra Thermaltake er en meget god kjøler, problemet er størrelsen. Mini Typhoon skal være løsningen for dem med plassproblemer. Les mer Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 man får vel ikke akkurat nye termiske egenskaper ved å snu rotasjonshastigheten på vifta da. Eneste er at hvis man har en luftstrøm , så kan man forandre litt på den og få større kjøleegenskap, men da blir det mer støy ,og jeg tviler på at det egentlig har noe å si i det hele tatt bortsett fra litt gimick. Lenke til kommentar
tbend Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hvordan er det med tester av denne da? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 man får vel ikke akkurat nye termiske egenskaper ved å snu rotasjonshastigheten på vifta da. Eneste er at hvis man har en luftstrøm , så kan man forandre litt på den og få større kjøleegenskap, men da blir det mer støy ,og jeg tviler på at det egentlig har noe å si i det hele tatt bortsett fra litt gimick. 5614318[/snapback] Ja, jeg er litt skeptisk til hvor mye mindre lyd det skal bli selv, skulle likt å se noe dokumentasjon på dette. AtW Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) har selv prøvd vifteopplegg me vifta "feil" vei det fungere bra om kjølern eller feste anordningen som på bildet her "hjelper" på luftstrømmen >ang støy kan ikke jeg se og merket noe forskjell men.fungerte bra gjorde det< dette ser interesangt ut og støynivået ser fristetende ut hadde jeg ikke kjørt vankjøling ville jeg nok prøvd denne.. Endret 16. februar 2006 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
storken Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille! Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille! 5614494[/snapback] En 2200 rpm vifte tett inntil en ribbe? Jeg er villig til å vedde ganske mye penger på at jeg fint kan høre den AtW Lenke til kommentar
Helge- Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Dette fungerer jo bra/bedre med vannkjøling, hvorfor ikke bruke teknologien på en cpu kjøler? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Dette fungerer jo bra/bedre med vannkjøling, hvorfor ikke bruke teknologien på en cpu kjøler? 5614596[/snapback] Hæ? Det ER en CPU kjøler Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) finnes vel sanrt 2 milloner cpu kjølere skulle ønske at folk var like ivrige på og lage gpu kjølere..... slik ting er i dag får man ikke lydløse kjølere til skjermkort hvis man ikke lager de selv. mens til cpu er det bare velge og vrake. Endret 16. februar 2006 av leifeinar Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille! 5614494[/snapback] En 2200 rpm vifte tett inntil en ribbe? Jeg er villig til å vedde ganske mye penger på at jeg fint kan høre den AtW 5614509[/snapback] Hvis de greier å få den like stille som storebror så hører du ingenting. Og hvor blir det av testen av Big Typhoon? Overlokking.no var vist i gang, men har de droppet den etter at de ble slått sammen med Hardware igjen? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille! 5614494[/snapback] En 2200 rpm vifte tett inntil en ribbe? Jeg er villig til å vedde ganske mye penger på at jeg fint kan høre den AtW 5614509[/snapback] Hvis de greier å få den like stille som storebror så hører du ingenting. Og hvor blir det av testen av Big Typhoon? Overlokking.no var vist i gang, men har de droppet den etter at de ble slått sammen med Hardware igjen? 5615473[/snapback] Hvor fort rundt går storebror da? Som sagt, jeg er villig til å ta et veddemål AtW Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 AtW tenkte du på en sykkeltur? men er enig med deg... en vifte på 2200 rpm hører man fint Lenke til kommentar
G Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 At det nevnes noe slikt som at viften går feil vei, vil det si at den trekker til seg luft fra (og gjennom) kjøleribben istedetfor å dytte luft ned i den? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille! 5614494[/snapback] En 2200 rpm vifte tett inntil en ribbe? Jeg er villig til å vedde ganske mye penger på at jeg fint kan høre den AtW 5614509[/snapback] Hvis de greier å få den like stille som storebror så hører du ingenting. Og hvor blir det av testen av Big Typhoon? Overlokking.no var vist i gang, men har de droppet den etter at de ble slått sammen med Hardware igjen? 5615473[/snapback] Hvor fort rundt går storebror da? Som sagt, jeg er villig til å ta et veddemål AtW 5615481[/snapback] Produsenten sier 1300 RPM, mens Everest hos meg sier 1430. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 den vifta som er på kjøleren er en av de beste viftene som finnes! den er helt stille! 5614494[/snapback] En 2200 rpm vifte tett inntil en ribbe? Jeg er villig til å vedde ganske mye penger på at jeg fint kan høre den AtW 5614509[/snapback] Hvis de greier å få den like stille som storebror så hører du ingenting. Og hvor blir det av testen av Big Typhoon? Overlokking.no var vist i gang, men har de droppet den etter at de ble slått sammen med Hardware igjen? 5615473[/snapback] Hvor fort rundt går storebror da? Som sagt, jeg er villig til å ta et veddemål AtW 5615481[/snapback] Produsenten sier 1300 RPM, mens Everest hos meg sier 1430. 5616892[/snapback] OK, ligger nok i området 25 dba (på 1 meters avstand)når det er inntil en sånn ribbe da tenker jeg, relativt stille, men godt innenfor rekkevidden av min hørsel. AtW Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Dagens Judo-triks: jeg har en Tt Big Typhoon, vifta var helt OK den, men byttet med en SilenX vifte (14db modellen, 64CFM =ca. 108,5cm3 -støynivået er oppgitt til 14db, men jeg kan tenke meg sånn 16db er mer reelt.)(se hos Vendur.no) Uansett; den flytter langt mer luft, og er veldig stillegående. Jeg har vifta å gå på max allerede ved 34 grader i BIOS, og merker knapt noe til vifta. Kjøp 92mm, den må jo duge. Lenke til kommentar
mjskovly Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Friksjon... Vifta har blader som buler ut. Dette kan selvfølgelig ha noe med lyd å gjøre. Som kjent er det friksjon som lager lyd dermed kan det å snu vifta ha mye å si hvis vifta er lagd for det. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Friksjon... Vifta har blader som buler ut. Dette kan selvfølgelig ha noe med lyd å gjøre. Som kjent er det friksjon som lager lyd dermed kan det å snu vifta ha mye å si hvis vifta er lagd for det. 5622223[/snapback] Som kejnt er det friksjon som lager lyd? Strengt tatt er det vel lydbølger som vanligvis lager lyd? Men i vifters tilfelle er det vel stort sett strømingshastigheten som har mest å si ville jeg tro. AtW Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Vel, Asetek Micro har akkurat fått en storebror... og en skikkelig sinna en også Big Typhoon kommer til å få skikkelig bank i dagene som kommer http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=88662 Endret 17. februar 2006 av ArcticOC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå