Xanitra Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei, som dere skjønner har jeg nettopp kjøpt Cubase. Jeg har lært meg hoved funksjonene. Men det er fortsatt en god del ting som jeg ikke er helt sikker på. Så jeg kommer til å stille mine spørsmål på en banal måte her, så kan de som vet, svare meg. Jeg har Cubase SE (starter edition) men jeg mener å tro at det ikke er mye forskjell på de forskjellige versjonene innen basis funksjoner. Mitt første spørsmål er: Jeg ønsker å stille inn hastighet på sangen, eller BPM som noen velger å kalle det. Hvor gjør jeg det? Tusen takk Lenke til kommentar
A_N_K Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Stiller du ikke BPM til høyre i det såkalte transportvinduet, hvor du har play-knappen osv.? Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) det står 120 nå.. så da er det sikkert den. Under står det 4/4 og offline. tjoho, takk edit;: ble så opprømt, at det ble noen stygge skriveleifer gitt. Endret 16. februar 2006 av Xanitra Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det finnes noe som heter manual vet du..trykk F1 så har du en kjempefin hjelpefunksjon innebygget. PDF-filer med quickstart guide skal også følge med Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 øh. ok.. så da lurer jeg på. Når jeg skal "export" til en audio fil, så får jeg en error beskjed. Så jeg får ikke til å gjøre dette. Jeg har forsket litt på det, å det har jo med midi filene å gjøre tror jeg. Midi kan ikke bli exportert til en wav fil. Men hvordan får jeg da midi over til wav`? takk, Lenke til kommentar
ZenCo Skrevet 5. mars 2006 Del Skrevet 5. mars 2006 Er det ikke et eget forum for Cubase da? Lenke til kommentar
Xanitra Skrevet 5. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2006 Det er det sikkert. Men jeg liker dette forumet. :!: Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Det er det sikkert. Men jeg liker dette forumet. :!: 5705546[/snapback] altså jeg har cubase SX 3 men syns ikke det er det som slår helt ann, kanskje fordi jeg ikke skjønner stort da men hehe. men skjekk ut Reason 3. jeg bruker det og syns det er noe av det beste jeg har vært borti. se her www.propellerhead.se men syns den fl studio 6 XXL er ganske bra og. men se på reason 3 er overaskende bra;) Lenke til kommentar
riktig Skrevet 11. mars 2006 Del Skrevet 11. mars 2006 Cubase og Reason er to vidt forskjellige systemer. Cubase er en audiosequencer med muligheter for VST-instrumenter og alskens, men Reason er "studio-i-en-boks" uten muligheter for VST eller audio. Man kan ha det moro med å kombinere dem, dog. Lenke til kommentar
DilliMusic Skrevet 12. mars 2006 Del Skrevet 12. mars 2006 Cubase og Reason er to vidt forskjellige systemer. Cubase er en audiosequencer med muligheter for VST-instrumenter og alskens, men Reason er "studio-i-en-boks" uten muligheter for VST eller audio. Man kan ha det moro med å kombinere dem, dog. 5736304[/snapback] hehe jah, altså jeg lager musikken i reason så exporterer jeg det i sonar og finpusser det der;) men syns cpu'n på reason er konge bra. har så mange devices og allikevel er cpu'n nede Lenke til kommentar
Leth@l_We@pon Skrevet 7. april 2006 Del Skrevet 7. april 2006 altså jeg har cubase SX 3 men syns ikke det er det som slår helt ann, kanskje fordi jeg ikke skjønner stort da men hehe. men skjekk ut Reason 3. jeg bruker det og syns det er noe av det beste jeg har vært borti. se her www.propellerhead.se men syns den fl studio 6 XXL er ganske bra og. men se på reason 3 er overaskende bra;) 5736008[/snapback] Utrolig... for jeg har faktisk den motsatte oppfatningen :!: Begynte med Reason 3.0, men så prøvde jeg Cubase SX 3.0, og synes det både var bedre, og lettere å bruke Men folk er annerledes.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå