Gå til innhold

Får ikke overklokket cpu`en.. hjelp?

Anbefalte innlegg

Jeg har en AMD 3700+ cpu som jeg gjerne ville klokket litt.. kjører det på en GA-K8N-SLI hovedkort. nå kjører cpu på 2.21hz, mens jeg har hørt at den kan kjøres på 2.7 uten prob!

når jeg går inn i biosen, og prøver å overklokke den, så stopper pcen bare i oppstarten med meldingen "your cpu has been overclocked" eller noe i den duren :) og det vet jeg jo, men vil jo helst inn i winsows også :)

kan noen hjelpe meg?

kan godt hende at jeg ikke gjør det riktig, for jeg har ikke veldig peiling liksom..

setter veldig pris på alle svar.

Endret av JeBsn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja ville vell hvert best å vite litt mer specs enn at du har overklokket :cool:

er ingen ringrev men anser meg selv som en snømus eller røyskatt her, men sjekk at du har husket følgende: hyper transport multipliern er senket fra 5(auto) til 4, og at du har satt på "PCI-lock= 33mhz", og PCI-E skal stå på 100mhz

når du har gjort dette må du gå inn på "DDR configuration", denne sett rammen din ned fra å kjøre på "200" til "166" / "400" til "333" hva som står avhenger av hovedkort...

gjør følgende, napp litt til i FSB og post på nytt.. tviler sterkt på at problemet fortsatt er der..

Lenke til kommentar

Følgende står i biosen (litt av det hvertfall)

CPU Freq ratio [AUTO]

CPU Freq [200]

K8CPU clock [AUTO]

Current ddr speed [333]

cpu/ddr clock ratio [2/2]

ddr speed [400]

Jeg stilte bare på CPU Freq jeg.. stilte den til 210, men når jeg da restarter så kommer bare den feilmeldingen "cpu overclock! cpu freq is 210!"

skjønner ikke hvorfor jeg, men så har jeg ikke peiling heller da..

setter kjempepris på at dere gidder å hjelpe meg!

:)

Lenke til kommentar

har faktisk et problem til..

når jeg klokker freq til 225, så skjer det samme!! da vil den ikke forbi biosen.. og da har jeg fortsatt på 4x.. hva kan være årsaken til det?? at jeg bare får klokka den bittelitt liksom?

Lenke til kommentar
har faktisk et problem til..

når jeg klokker freq til 225, så skjer det samme!! da vil den ikke forbi biosen.. og da har jeg fortsatt på 4x.. hva kan være årsaken til det?? at jeg bare får klokka den bittelitt liksom?

5625024[/snapback]

Har du økt på volten som CPU får?

Lenke til kommentar

hvis du har glemt å sette ned RAM Divideren så er nok det svaret....

Er nok rammen din som ikke klarer å kjøre på de hastighetene med standard volt..

sett DDRfreq fra 400/200 og ned ett par hakk... sjekk i CPU-Z på "memory vinduet"...

ikke la fekvensen overgå det brikkene dine er godkjent for ( PC3200=200mhz/DDR400)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...