Eijnar Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hei! Jeg sliter veldig med å finne ut hva jeg skal velge til neste termin. Jeg går nå på GK Allmenn. Jeg er veldig interessert i data, og har bestemt meg for en utdannelse innen dette. Alternativene mine er: I: VG2 Allmenn: "Bedriftsøkonomi" eller "Geografi og Samfunnslære" II: IKT Jeg har alltid vært bestemt for å gå IKT, men er veldig usikker nå. Har bl.a hørt at det er vanskelig å få jobb etter IKT. Stemmer dette? Har også tenkt å ta Allmenn Påbygging etter IKT for så å ut i lære. Noen som har synspunkter, tips ol.? All hjelp tas imot med takk. Mvh. ZinnX Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Å få jobb med _kun_ IKT Driftsfag kan du strengt tatt ikke tenke på en gang, det er ikke mange som får læreplass, og enda færre igjen som faktisk fortsetter i bedriften, siden det er såpass mange høyere utdannede personer tilgjengelig på markedet. Min anbefaling er Allmenn med mest mulig matte/fysikk, slik at du får så mange valgmuligheter som mulig på høyere utdanning Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Det var leit å høre. Trives ikke så godt med matte og fysikk så ville helst ikke hatt så mye av det. Andre som har gode råd og meninger? Lenke til kommentar
pæren Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Dersom du vil ha en utdannelse innen data vil dette nesten uansett innebære fysikk og matte, enten du liker det eller ikke. Lenke til kommentar
bucketofcack Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Liker du bed.øk. så burde du nesten ta det. Matte må du vel ta, ihvertfall 2my, men jeg tror de fleste universiteter og høyskoler gir deg et veldig basic mattekurs tidlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå