Gå til innhold

Operatører kjøper ut bindingstid


Anbefalte innlegg

Har sett et par folk og har hørt om en del andre som har blitt ringt opp av Telenor som tilbyr å betale bruddavgiften til den operatøren de har nå (ofte i form av gavekort på en mobil eller lignende) samt gi 1000 eller 1200 kr i avslag på fakturaen. Jeg synes egentlig denne måten å kapre kunder på er lite konkurranseetisk. De kaprer kunder fra andre operatører fordi de har mye penger å rutte med, ikke nødvendigvis fordi de har et abonnement som er gunstig for kunden. hva skjer da med de mindre operatørene som konkurrerer med gode priser og som kanskje har mindre penger å rutte med i form av bestikkelser til nye kunder?

Vi har i dag et marked som skal være drevet av konkurranse, men er dette rettferdig konkurranse?

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har en kompis som har gjor dette 2 ganger, merkelig nok ringer de han akkurat når han har lite penger og sier vist du binner deg i 1år til hos oss får du 1500kr i avslag på mobil regningen din, så kan kan nesten ikke si nei..

 

hver januar de siste 3åra ringer telenor meg og spør om jeg ikke er inntresert i et godt tilbud hos dem.

Så spør de etter hvilket abo. jeg har og om jeg ikke har lyst på en billig substidert tlf, forteller selgeren at jeg hatt chess king i 4år og SE K750.

 

da var ikke selgeren serlig intresert i snakke med meg lengre.. :laugh:

Lenke til kommentar
har en kompis som har gjor dette 2 ganger, merkelig nok ringer de han akkurat når han har lite penger og sier vist du binner deg i 1år til hos oss får du 1500kr i avslag på mobil regningen din, så kan kan nesten ikke si nei..

 

hver januar de siste 3åra ringer telenor meg og spør om jeg ikke er inntresert i et godt tilbud hos dem.

Så spør de etter hvilket abo. jeg har og om jeg ikke har lyst på en billig substidert tlf, forteller selgeren at jeg hatt chess king i 4år og SE K750.

 

da var ikke selgeren serlig intresert i snakke med meg lengre..  :laugh:

5614276[/snapback]

 

Samme har skjedd meg. Var en som ringte meg for ei stund siden, og spurte om jeg hadde noe interesse i å spare noen kroner. Som alle glade normenn svarte jo jeg ja. Da spurte han meg hvilket abo. jeg hadde, så kom denne hyggelige lyden "Pip, pip, pip, pip" Jeg hadde kanskje ikke spart så mye penger da ?

 

Om det er etisk rett av telenor å "lure" andre på den måten er en annen sak. Men mange stødige personer vil nokk takke nei til tilbudet om de er fornøyd med den ordninger de har fra før av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...