Gå til innhold

Vuescan til billig scanner

Anbefalte innlegg

Jeg har null peiling på flatbedscannere, men jeg eier en kombimaskin. Derfor har jeg et spørsmål til ekspertene der ute:

Vil jeg tjene noe på å bruke Vuescan, eller annen seriøs programvare, med min billige Epson-multifunsjonsprinter? Jeg har ikke foretatt mange seriøse scanninger til nå, bare et par scanninger av noen gamle 20x30-prints fra åttitallet. De gjorde jeg i PS, og resultatet ble greit.

Vil det bli bedre med skikkelig programvare, eller vil kontrollen og brukervennligheten bli bedre? Jeg er ikke særlig glad i automatiserte funksjoner av den typen Microsoft leverer, og synes for eksempel Publisher er mindre brukervennlig enn Pagemaker og Quark Express.

Takker på forhånd for svar :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har null peiling på flatbedscannere, men jeg eier en kombimaskin. Derfor har jeg et spørsmål til ekspertene der ute: Vil jeg tjene noe på å bruke Vuescan, eller annen seriøs programvare, med min billige Epson-multifunsjonsprinter?

Samtlige skannere jeg har prøvd vil få bedre funksjonalitet - og dermed også i regelen gi høyere /kvalitet/ - hvis du bruker et bedre skannerprogram. Og VueScan er etter min mening det aller mest kapable du kan få i så måte. Men hva du vil vinne, og om du synes det er regningssvarende for deg selv, kan du bare få vite med sikkerhet ved å prøve den konkrete kombinasjonen. Derfor anbefaler jeg deg å få tak i prøveversjonen av VueScan, og ganske enkelt teste den ut og se hva du synes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...