PMnormal Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg har null peiling på flatbedscannere, men jeg eier en kombimaskin. Derfor har jeg et spørsmål til ekspertene der ute: Vil jeg tjene noe på å bruke Vuescan, eller annen seriøs programvare, med min billige Epson-multifunsjonsprinter? Jeg har ikke foretatt mange seriøse scanninger til nå, bare et par scanninger av noen gamle 20x30-prints fra åttitallet. De gjorde jeg i PS, og resultatet ble greit. Vil det bli bedre med skikkelig programvare, eller vil kontrollen og brukervennligheten bli bedre? Jeg er ikke særlig glad i automatiserte funksjoner av den typen Microsoft leverer, og synes for eksempel Publisher er mindre brukervennlig enn Pagemaker og Quark Express. Takker på forhånd for svar Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Jeg har null peiling på flatbedscannere, men jeg eier en kombimaskin. Derfor har jeg et spørsmål til ekspertene der ute: Vil jeg tjene noe på å bruke Vuescan, eller annen seriøs programvare, med min billige Epson-multifunsjonsprinter? Samtlige skannere jeg har prøvd vil få bedre funksjonalitet - og dermed også i regelen gi høyere /kvalitet/ - hvis du bruker et bedre skannerprogram. Og VueScan er etter min mening det aller mest kapable du kan få i så måte. Men hva du vil vinne, og om du synes det er regningssvarende for deg selv, kan du bare få vite med sikkerhet ved å prøve den konkrete kombinasjonen. Derfor anbefaler jeg deg å få tak i prøveversjonen av VueScan, og ganske enkelt teste den ut og se hva du synes. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Takk,l Teleskopos. Den skal testes. Mine foreldre har tre 20x30-kopier av bilder jeg tok i ungdommen hengende på badet, og de vil jeg kopiere med best mulig resultat. Kanskje gøy å legge noe så gammelt ut på nettet, hvis scanningen blir fin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå