Gå til innhold

Hvor mye ram?

TCK

Anbefalte innlegg

Hei eg skal ha meg ny ram brikke. Burde det ikke holde med 256?? Har ein 128 Mb Fra før. Derfor trenger eg jo bare å kjøpe En 128 mb til... MÅ minnebrikkene være av samme produsent? Holder det ikke med at begge er 266mhz og pc 2100 (tror d var d =) )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skal generelt sett være ok å sette i brikker av forskjellig produsent..til vanlig, det er kanskje noen som krangler?

når det gjelder minnehastighet, så sies det av de som vet ting her at det ikke er så lurt å bruke to stk. av forskjellig hastighet...

Jeg ville heller kjøpt en PC2700 (DDR333) på 512MB, så bare brukt den, også solgt den andre...koster sikkert litt mer, men du får brukt den andre mer i fremtiden (sikkert)...dette forutsetter at det ikke er noe problem å bruke en nedklokket minnebrikke...?

Lenke til kommentar

bruker du win2k/xp?

om du gjør det kan du trykkr <Ctrl>+<Alt>+<Del> deretter velger du taskmanager, der kan du se minneforbruket ditt, om du har 128Mb og ligger på ca 200Mb etter å ha spilt noen spill osv kan jeg nesten garantere at 256Mb blir altfor lite i "morgendagens spill", oppgraderte selv til 768Mb pga 256Mb ble altfor lite til spilling... (bruker win2k)

anbefaler minimum 512Mb om du ikke skal oppgradere en gang i månden.. :roll:

Mvh, Jan Erik

Lenke til kommentar

Holder det ikke med 256?? Guiden til HW.no sier jo at 256 holder fint! Har lyst på 512mb men da får eg ikke råd til grafikk kort.. Siden eg ikke har noe jobb (:lol:) så vil det jo ta hele vinteren å spare opp til eit nytt grafikk kort!! Det er jo litt kjedelig å sitte her med mitt GF2 Integrert 3dkort...

Lenke til kommentar
Quote:

TCK skrev (2002-09-19 14:58):

Holder det ikke med 256?? Guiden til HW.no sier jo at 256 holder fint! Har lyst på 512mb men da får eg ikke råd til grafikk kort.. Siden eg ikke har noe jobb (
:lol:
) så vil det jo ta hele vinteren å spare opp til eit nytt grafikk kort!! Det er jo litt kjedelig å sitte her med mitt GF2 Integrert 3dkort...

Joda det går fint det, Du kan og bruke 128mb, Men ville annbefale 512mb ram som de andre sier, Har selv 512mb ram i min pc og akkurat nå bruker pc'en min 206mb av 512.
Lenke til kommentar
Quote:

D@T@ M@N skrev (2002-09-19 15:22):

HÆ....?integrert skjermkort sa du?hvis hovedkortet ditt har integrert skjermkort kan du jo ikke få nytt til å virke uten et annet HK.Dessuten er nok ikke 512mb minimum,snarere 384mb

Skruer bare av det integrert i bios, Han trenger ikke et nytt hovedkort for å få det nye til å virke. :grin:
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...