Gå til innhold

msn til skolepc

rodriques

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å innstalere en tunnel av noe slag?

Jeg er da grønn når det gjelder Novell, men det er jo verdt et forsøk å bruke litt google å se om du finner noe relevant.

Om ikke kan du prøve en anonym proxy da, slik du kommer deg inn på Gmail.. And so on.

Lenke til kommentar
Er vel noe som heter webmessenger som man kan logge på fra nett. Aldri prøvd før selv, men du kan jo forsøke.

EDIT: http://webmessenger.msn.com/

5614313[/snapback]

lese første posten er alltid lurt du...

og en ting til trådstarter:

det er kanskje en grunn til at msn ikke funker på skolen, kanskje adminen og skolen ikke vil at du skal bruke SKOLENS utstyr og internet, utstyr som andre kanskje trenger til skolearbeid, til å sitte på msn

Lenke til kommentar
Er vel noe som heter webmessenger som man kan logge på fra nett. Aldri prøvd før selv, men du kan jo forsøke.

EDIT: http://webmessenger.msn.com/

5614313[/snapback]

lese første posten er alltid lurt du...

og en ting til trådstarter:

det er kanskje en grunn til at msn ikke funker på skolen, kanskje adminen og skolen ikke vil at du skal bruke SKOLENS utstyr og internet, utstyr som andre kanskje trenger til skolearbeid, til å sitte på msn

5614397[/snapback]

jeje, så det nå, la ikke merke til at det stod web mess der... Kom iallefall med ett forslag om ikke annet.

Lenke til kommentar
Må bare få det ut:

Faen, så irriterende det er med folk som ikke greier å sitte ved en PC uten at de bare MÅ ha MSN. Kan dere ikke bare la PC-en være i fred? Ser så jævlig lite presentabelt ut, og nestemann som skal bruke PC-en ser at [email protected] har vært logga på, og blir bare flau på vedkommedes vegne. Skole-PC-er skal ikke brukes til MSN.

Daniel :)

5614955[/snapback]

Hør, hør!

Lenke til kommentar

Jeg jobber som systemansvarlig på en skole. Og vi kjører Novell på samtlige maskiner. At novell er instalert har ikke noe og si for at du skal få msn eller ikke. For uansett må du ha admin passordet på den lokale pcen. Novel klienten fungerer slik:

Først logger du på novell nettverket med eget passord, og så logger du på maskinen med en standard bruker. I vårt tilfelle så er brukernavnet admin begge plasser (logisk nok).

Men foreksempel elever. De må logge på med et eget brukernav, også logge på lokalt som elev. Slik at vi skal få brukt en type profil som sletter alle endringer som har blitt gjort ved reboot.

MEN. Over til topic.

1, Msn er noe drit på skolen. Elever sitter på det konstant, og det irriterer oss bare. De føler ikke med i timene eller noe. Ganske så stort irritasjonsmoment for lærern. Det skal bli sperret snart. (Webmessenger tullet)

2, Med mindre du ikke har 10 sinnsykt gode grunner for å få admin til å legge inn msn på en skolepc, så tror jeg ikke du kommer langt. De fleste sysadmins vil skjønne tegninga om du kommer inn på kontoret og bare "jeg trengr mzn til zånn zkole arbæid å zånt". Det er bullshit.

3, Det er bare og glemme å få det til selv. Med mindre du ikke greier og bruteforce passordet på novellservern OG lokal maskin.

Etterord: Du er fucked, uansett hvordan du ser på det så får du ikke msn inn på den pcen. Og med mindre sysadmin er en komplett idiot, så kommer han heller ikke til å instalere det.

EDIT: Hør på hva danilovic sier. Han har så rett, så rett, så rett. Jeg blir seriøst bare gretten når jeg går gjennom mediateket å ser alle små barn sitte på blink å msn. (Se på linksys router med content filter og access rules.) Det skal nok sperres.

Å samtidig så vil jeg takke alle som har gitt denne fyren tips på hvordan å unngå sperringa. Det er bare flere sider jeg kan sperre. Veldig bra :D

Endret av Pasient-
Lenke til kommentar

1, Msn er noe drit på skolen. Elever sitter på det konstant, og det irriterer oss bare. De føler ikke med i timene eller noe. Ganske så stort irritasjonsmoment for lærern. Det skal bli sperret snart. (Webmessenger tullet)

5618985[/snapback]

Er ikkje berre MSN som irriterer lærerer, har du elever på en pc med nettilgan kan du berre gløyme å få elevane til å følge med.

Er admin (lærling) hos en skule og vi har begynt å kjøyre Netop Shool. Gir lærerane mulighet til å låse pc'ane til elevane, samt stenge internett tilgang mm. Kjempekjekt vist du klarer å lære lærerane å bruke det... ;)

Lenke til kommentar

5618985[/snapback]

I og for seg greit, kommer selvfølgelig ann på hvordan skole det er, men er det vidregående + bør elevene ta ansvar for egen læring og lærerne gi faen....

Lenke til kommentar

5618985[/snapback]

Er ikkje berre MSN som irriterer lærerer, har du elever på en pc med nettilgan kan du berre gløyme å få elevane til å følge med.

Er admin (lærling) hos en skule og vi har begynt å kjøyre Netop Shool. Gir lærerane mulighet til å låse pc'ane til elevane, samt stenge internett tilgang mm. Kjempekjekt vist du klarer å lære lærerane å bruke det... ;)

5619000[/snapback]

Jepp. Vi har prøvd det her og. Vi prøvde også SynchronEyes. Samme greia. Du kan sperre tilgang til nettet, overvåke alle pcene, lage spørringer samt låse pcene. Funker fint. Elevene blir dog litt sure når de ikke får sitte på msn. Men det gir jeg meg en god faen i.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...