JensL Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Les her: http://forbruker.no/digital/nyheter/mp3/article1224920.ece Det er jaggu noe av det mest idiotiske jeg har lest noengang. Det er så mange argumenter/beviser mot det han nissen lirer av seg, at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne engang. Markedssjefen i Koss har plukket fram noen få ihvertfall. Helt vanvittig. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 utrolig , di orginale er jo så dårlig at man blir skadet av dårlig lyd Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 De ber jo om det når de originale høretelefonene er så crappy at man får vondt av å høre på det ja. Folk velger jo selv hvor høyt de skal ha det og, ganske usmart å ha det så høyt at det gjør vondt. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Korleis er medfølgande proppar tilpassa spelaren for å yte eit mindre volum enn andre? Likte ikkje ordet "uoriginale". Lenke til kommentar
epifant Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Proppene kan f.eks. være spesifisert med en så høy impedans at maksimalt lydnivå ikke overstiger "skadelige" grenser. Selv om jeg tviler endel på at produsentene tar hensyn til slikt... Dette utspillet lukter av ansvarsfraskrivelse lang vei. Ved å komme med et slikt utspill kan de lene seg trygt tilbake og ha rene hender etterhvert som flere og flere får dårlig hørsel som følge av høyt lydnivå ved bruk av hodetelefoner. Selv mener jeg forbrukerne ikke viser noe annet enn at de er korttenkte dersom de faktisk påfører seg selv nedsatt hørsel. Det er dine ører, ergo har du ansvaret for å passe på dem. Dersom jeg vraker bilen min i 160 km/t går jeg ikke hen å saksøker bilprodusenten fordi dem ikke hadde lagt inn fartssperre fra fabrikk. Dersom dette får lov til å gå for langt er jeg redd vi ender opp med amerikanske tilstander, hvor det står i bruksanvisningene at man ikke skal bruke strykejernet som telefon, og enhver idiot kan gå til søksmål for å ha påført seg selv skader etter å ha oppført seg som en idiot Endret 18. februar 2006 av epifant Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 jeg vil jo si at så lenge de skriver i bruksanvisningen at høy lyd kan skade hørselen bør de ha sitt på det tørre. dette er seriøst noe av det mest latterlige jeg har vært borti. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 vell da kan vell jeg ikke bruke høretelefonene ved datan for di er ikke orginale Lenke til kommentar
RockFord_ Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Jeg advarer nå mot idiotiske amerikanere som saksøker ipod. Dette vil føre til en ny standard i mp3 spillere som spiller så lavt at man faen ikke hører musikken.. J#@la idioter ass! Og i den nye dvd spiller eska di står det "Do NOT eat this" Tullinger ass.. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 omg vell amrikanere består jo for det meste bare av outcasts fra europa ( som rømte) nå har di fått inavlet seg i noen hundreår , ikke rart det er lite vett der Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Men uansett så er det EU som har satt krav om at mp3spillerne ikke skal kunne spille som høyt som de egentlig burde. USA har ingen krav, derfor om man skal høre skikkelig på f.eks creative spillere så man må bytte til amerikansk fw for å få skikkelig lyd. Er helt unødvendig med USA kritikk når myndighetene i EU er mye værre. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Skjønner ikke hvorfor det skal være farlig med bedre headsets enn de som følger med. Liten vits å sette opp maks lydvolum etter impedansen i medfølgende plugger, siden du får plugger med både mer og mindre impedanse rundt omkring. Derimot liker jeg SONY sin løsning: AVLS. Begrenser volumet til 80-85% av maks volum med mindre du bevisst skrur det av. Med medfølgende propper er 80% ganske høyt, men når jeg kjøpte meg et skikkelig headset senere var det alt for lite, så jeg skrudde det av. Da slipper du å ende opp med at tullinger skader seg selv med små propper, mens de som virkelig liker god lyd og har skikkelig headset ikke får nok effekt ut av hodetelefonforsterkeren, fordi den er matchet til en viss impedanse... :/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå