lokeland Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg og Klikka_bZerk på forumet holder på å starte opp en webside om casemodding, kjøling osv. For å gjøre ting litt enkelt og greit har jeg satt opp InvisionPowerBoard versjon 1.3 (har lastet den ned fra den tidne det var freeware). Bruker IPBDynamicLite for forsiden. For å organisere artikler bruker jeg en egen kategori med fora og subfora for å kategorisere artiklene godt. Denne kategorien er også skjult fra foralisten. Det jeg ønsker er at websiden skal se ut som en "normal" nettside, derfor mekker jeg mye på template'sene. Det første spørsmål er: Hvordan kan jeg ha et template for fora/subforalisting og trådvisning for en kategori? Tenker på å designe et template for den kategorien slik at trådene vises som f.eks. artiklene på HW.no. I forbindelse med lanseringen skal vi også kjøre litt kick-off konkurranser med premier. Beste case-mod, tilfeldig bruker og en tilfeldig verver vil bli premiert. Sistnevnte er da en liten morsom greie. Det jeg ser for meg er at når en bruker registrerer seg får han/hun er unik, tilfeldig genert kode med tall og bokstaver som nye brukere kan skrive inn i et felt under registrering. For å forhindre juks ønsker jeg også en metode som sier ifra under registrering om personen som registrerer seg har samme IP som personen som har vervekoden. For å se hvem som har vervet aktivt trenger jeg også en måte å kunne få vist hvem og hvor mange de forskjellige brukerene har vervet. Jeg er ikke så sterk på objektorientert PHP, så jeg vil helst unngå bruk av det. En annen funksjon blir et casemod-galleri som skal implementeres i systemet. Hva har folket å anbefale? Ser det er mulig å implementere Coppermine, men det blir såpass kompleks så jeg vil helst ha noe som er litt enklere. Ønsker også mulighet til å gi karakter på bildene/moddene. Som dere skjønner ert mye å ta fatt i og det også på helst kort tid. Servern hvor det som er satt opp til nå ligger er desverre nede, så jeg får ikke vist noe heller. Håper på svar, og vennligst ta hensyns til at PHPen min er ikke like stødig som før! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå