^Devine^ Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Er veldig usikker på valg av utstyr har blitt anbefalt dette: Hoved kort: DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D Ram:Corsair TWINX2048-4000PT DDR-DIMM 2048MB Cpu:AMD Opteron 165, 1.8GHz, Socket 939, 2MB, BOXED m/vifte Er dette et bra oppsett ? vil jeg kunne klokke cpu'en fra 1,8 til 2,4~2.6 GHZ ? Noen andre anbefalinger? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg hadde de corsair brikkene før, og jeg syntes ikke at de klokket særlig bra, sendte dem på angrefrist. Har nå crucial ballistix som jeg er veldig fornøyd med. Ellers så har du valgt ganske overklokkings vennlige komponenter. Skal du ha maks utbytte av din 165 vil jeg anbefale asus a8n32-sli deluxe kortet. Ut fra erfaring så klokker otpy 175 min mye bedre på det nye 32sli kortet til asus. Igår kjørte jeg 2.6ghz på stock spenning, klarte dual prime i 4 timer før den ene kjernen ga opp, mens den andre kjørte og kjørte. Bedre resultat har jeg aldri sett til maken. Lenke til kommentar
formann Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Tror ikke jeg ville anbefalt Asus til en 165 .. med 9x multi vil han være avhengig av å ha et kort som klarer 300+ HTT. Det er det ikke alle Asuskort som klarer. Mitt stoppet på rundt 270 med RAM 1:1 .. samme brikkene som kjører 285 i DFI. Når det gjelder RAM må jeg si meg enig med samye83 .. BallistiX klokker svært bra. Kjører selv et par PC4000 BallistiX, og de kjører 285 3-3-2-8 24/7 på kun 2.7v Så lenge man ikke får brikker fra de tidlige batchene er BallistiX kongen på haugen når det gjelder 1GB brikker. De gamle batchene har en lei tendens til å bare dø på seg. Lenke til kommentar
^Devine^ Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Tror ikke jeg ville anbefalt Asus til en 165 .. med 9x multi vil han være avhengig av å ha et kort som klarer 300+ HTT. Det er det ikke alle Asuskort som klarer.Mitt stoppet på rundt 270 med RAM 1:1 .. samme brikkene som kjører 285 i DFI. Når det gjelder RAM må jeg si meg enig med samye83 .. BallistiX klokker svært bra. Kjører selv et par PC4000 BallistiX, og de kjører 285 3-3-2-8 24/7 på kun 2.7v Så lenge man ikke får brikker fra de tidlige batchene er BallistiX kongen på haugen når det gjelder 1GB brikker. De gamle batchene har en lei tendens til å bare dø på seg. 5614090[/snapback] Ok ? bør jeg gå for 2x:Crucial PC4000 BallistiX Tracer 1024MB Sånn at jeg får 2 GB ram.. Skal jo kjøre en del spill på dette.. Har du DFI kort selv ? Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til og benytte meg av sli muligheten, klokker Dfi korte som ikke har sli like bra? Kommer nok til og trenge et par kjappe tips når jeg skal klokke dette også. Fks hva jeg bør prøve på og ikke.. Sånn hva skal fbs stå på og hva skal multiplier stå på. hva må jeg gjøre med rammen for og få dette til og stemme. Endret 16. februar 2006 av ^Devine^ Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det du skal være forsiktig med ballistix brikker er å ikke sette for høy spenning. De dør som fluer ved 2.9v. Jeg kjører mine på 2.7v, kjørte 2.75 igår, og etter memtest så ble de ekstrem varme. Selv med vifter på. Lenke til kommentar
^Devine^ Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Det du skal være forsiktig med ballistix brikker er å ikke sette for høy spenning. De dør som fluer ved 2.9v. Jeg kjører mine på 2.7v, kjørte 2.75 igår, og etter memtest så ble de ekstrem varme. Selv med vifter på. 5614911[/snapback] ok ? hva kjører du ellers da? Hvordan klokker man enkelt Opteron cpu ? Er det enda og sette ned mp og opp Fbs ? Hvordan gjør du med rammen ? Er den etter speed , atuo eller manuelt ? Takk for fine svar så langt.. Er ikke mye hypp på og bruke 9000 kr på en maskin som jeg ikke får noe spessielt bedre ytelse av. Grunnen til at jeg vil ha en 165 opteron, er pga overklokkings potensialet jeg har hørt om den. Så den vil yte opp mot Fx 60 Så vil vite mest mulig før jeg bruker så mye penger. Så jeg ikke føler at jeg har kjøpt katta i sekken.. Det er ikke ofte jeg bruker penger på dette , så jeg liker at det henger med en to års tid.. Lenke til kommentar
cybirg Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg har de Corsair-brikkene, klarer 275 mhz 3-4-4-8-1T på 2,6v. Tightere timings går ikke uten å sette HTT til rundt 235 mhz. Crucial BallistiX 2gb er raskere, men enormt dyre. Forskjellen i spill er ikke voldsom, men har du pengene så hvorfor ikke. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Det er rundt 300-400kr forskjell mellom de to settene, så enorm er det ikke. Litt forskjell er det. Jeg kjører mine ballistx fint 237mhz 2.5.3.2.5 1T. Edit: Les de første sidene av denne tråden. http://www.xtremesystems.org/forums/showth...8n32-sli+deluxe Han duden hadde ingen problemer med å kjøre på 345htt, og kortet er sikkert god for enda høyere htt. Endret 16. februar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
^Devine^ Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 Det er rundt 300-400kr forskjell mellom de to settene, så enorm er det ikke. Litt forskjell er det. Jeg kjører mine ballistx fint 237mhz 2.5.3.2.5 1T. Edit: Les de første sidene av denne tråden. http://www.xtremesystems.org/forums/showth...8n32-sli+deluxe Han duden hadde ingen problemer med å kjøre på 345htt, og kortet er sikkert god for enda høyere htt. 5615100[/snapback] Hmmm... det der er syke saker. 3010 ghz! wow... kan ikke si annet.. Men uansett, hva gjør dere med rammen ? lar du din være på atuo eller klokker du den selv. Når må du endre stepping ? Andre med samme ide? Er asus bedre en Dfi ? Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Jeg lar ikke rambrikkene få kjøre på auto innstilliger. Resultatet at auto vil man få høyere timings, og litt dårligere ytelse. Å sette manuel, vil man også ha mer kontroll over rambrikkene, samtidig øke sjansen for en høyere oc. Edit: Asus a8n23-sli deluxe er på lik høyde som dfi, men asus kortet klokker bedre på cpu fronten, det har mange bekreftet på xs forum. Og jeg kan bekrefte det igjen, 32sli deluxe klokker mye bedre enn sli deluxe versjonen også. Asus 32sli hk'et er ingen nybegynner hk. En del innstillinger som man bør sette seg inn. Jeg har lest veldig mye angående kortet, men allikevel er jeg ikke i nærheten av å sette de riktige verdiene. Så det er mye research for meg igjen. Endret 17. februar 2006 av samye83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå