undrast Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Er det noen som har erfaringer med jobbdimmisjon fra militæret? Jeg er inne til førstegangstjeneste nå, men har permisjon fra jobben i mellomtiden. Hun som er vikar for meg har fått ny jobb og slutter til påske. Det er da halvannen måned igjen til dimmisjon for meg. Å få inn en ny vikar for en så kort periode er lite aktuelt i forhold til den jobben som skal gjøres. Har derfor søkt om jobbdimmisjon fra militæret. Problemet er at de ikke vil gi meg jobbdimmisjon på grunn av at jeg ikke har fått ny jobb, men går tilbake til den gamle jobben. Noen som har fått jobbdimmisjon eller har hatt lignende problemer? Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Kan bare glemme det. EN kamerat av meg mistet jobbmulighet som linux lærer for Noroff engang pga militæret nektet han 14 dager jobbdimm. Jeg var på godfot med min kaptein og fikk dimmet 1 mnd før. Ved jobb dim så kan de gi inntil 14 dager, og så kan din kaptein gi ytterlige 14 dager pga velferd, eller andre merklige årsaker. Jeg fikk ordnet dette sammen og stakk 1 mnd før tiden. =) Lenke til kommentar
alskfjas Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Så vidt jeg vet har du krav på jobbdimmisjon så lenge det er snakk om fast jobb. Sommerjobb f.eks kvalifiserer ikke til jobbdimmisjon. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Så vidt jeg vet har du krav på jobbdimmisjon så lenge det er snakk om fast jobb. Sommerjobb f.eks kvalifiserer ikke til jobbdimmisjon. 5616038[/snapback] Trodde det var "motsatt" jeg, altså du kan ikke miste jobben din pga militærtjeneste. Samme gjelder skoleplass ved universitet, høyskole og folkehøyskole(?). Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 smoothie: Stemmer, du skal ikke lide nevneverdig last for å måtte jobbe for kongen et år. (kjærlighetssyt teller ikke) Lenke til kommentar
magicus Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 anbefaler forfatteren å sjekke ut www.dimme.cjb.net der kan du få hjelp av folk med mangeårig ekspertise innen dette emnet. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 (endret) Det bør og skal ikke være noe problem. Om du da ikke har en tyran til befal eller er fulstendig uvurderlig for forsvaret. Edit: Få arbeidsgiveren din til å skrive en søknad som du kan ta med i din egen søknad. Men strengt talt er det din arbeidsgiver sitt problem, det kan ikke gå ut over deg da man ikke kan røre din stilling, såfremt den er fast. Endret 18. februar 2006 av Dotten Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Vet ihvertfall at på Haakonsvern sitter det befal og offiserer som ikke er vrien på det, men dette kommer selvfølgelig an på hvor høy/lav bemanning de har. Husker jeg rett er det maks seks uker før opprinnelig dimmedato de kan dimmitere deg. Du må ha en fast jobb å gå til. Lenke til kommentar
undrast Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 Da er dimmisjonen i boks. Jeg dimmiterer til påske! Fikk altså til slutt dimmitere 1,5 mnd før tiden! Slå den? Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 dimmet 15. august (permitert 5. august). Dimmedato var 27. september. muahaha. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå