Rockna Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 fikk i dag en oppgave om å finne ut om samiske mat ting..men er litt lat så sitter på Hw forume no^^...noen som vet om noe samisk mat...eller noen som er samiske`? :!: :!: Lenke til kommentar
Matias Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 -Reinkjøtt -Tørket reinkjøtt -Margebein -Hjerte til reinsdyr, gjerne tørket -Bidos -> samisk gryterett -Gompos, dvs. blod fra rein sammen med mel -Blodpølser -Finnebiff -Tror det også er noe som lages av hjernemassen til reinen Osv. Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 La oss for all del ikke glemme maveinnholdet til reinsdyrene. Jeg hørte for lenge siden at dette var viktig for å få i seg diverse vitaminer. Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 21. februar 2006 Del Skrevet 21. februar 2006 Jeg vet særdeles lite om samer, men jeg mener å huske at samer ikke lar noenting fra reinen gå til spille, de spiser alt, eller bruker det til noe annet nyttig. Lenke til kommentar
spyro Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 -Gompos, dvs. blod fra rein sammen med mel -Tror det også er noe som lages av hjernemassen til reinen Osv. 5615835[/snapback] Usj.... Høres ikke så godt ut, men de har nok et annet syn på det. Er nok glad for at jeg ikke er same Lenke til kommentar
Matias Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 (endret) Gompos smaker ikke så fælt. Du vil ikke være same fordi du tror at alle samer spiser slik mat hver dag? Endret 22. februar 2006 av -Mithrandir- Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 23. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2006 Joikaboller? 5653481[/snapback] JA seff :!: Lenke til kommentar
spyro Skrevet 24. februar 2006 Del Skrevet 24. februar 2006 Gompos smaker ikke så fælt. Du vil ikke være same fordi du tror at alle samer spiser slik mat hver dag? 5648204[/snapback] Ikke fordi jeg tror alle samer spiser det hver dag og bor i lavvo. Nei, jeg vet at mange samer bor i vanlige hus og spiser pizza og taco etc på samme nivå som oss. HAIL SAMENE. De tar vare på kulturarven vår. Det var mest det hjernegreiene. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 (endret) Sånn et lite tips: Mobbing av samer generelt er ikke så kult, så hold dere litt mer seriøse fra nå av . Ingen vits i å generalisere og kødde med en folkegruppe. Endret 1. mars 2006 av Alastor Lenke til kommentar
Sitronade Skrevet 1. mars 2006 Del Skrevet 1. mars 2006 Kanskje jeg er rar, men kan du vise noen eksempler på generalisering og mobbing av samer i denne tråden? Beklager hvis jeg ikke ser det, håper heller ikke det var rettet mot meg. Sorry for OT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå