kuulan Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det virker som det er 2 forskjellige måter filer blir skjult på i Windows. En som heter "Hidden" og en "Superhidden". Hva er forskjellen på disse? Når en velger vis "vis skulte filer og mapper", vises da også såkalte "superhidden" files? Har sett man kan redigere registeret for å vise såkalte "superhidden" filer, men er litt skeptisk til å redigere i registeret for å eventuelt se disse. Lenke til kommentar
kuulan Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Ser at det er begrenset med respons, så kommer med litt mer info i håp om at noen kan hjelpe Grunnen til disse spørsmålene er at jeg ønsker å være sikker på at jeg ser alle filer som ligger i "midlertidige internettfiler". Det vil si at det er en spesiell jeg er ute etter... PS. Skal ikke skjule at jeg har besøkt skumle sider etc Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Filer kan settes til å være skjult. I tillegg kan Windows selv velge å skjule filer. Les litt i SysInternals om RootKit: http://www.sysinternals.com/blog/2005/10/s...tal-rights.html Lenke til kommentar
kuulan Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 Filer kan settes til å være skjult. I tillegg kan Windows selv velge å skjule filer.Les litt i SysInternals om RootKit: http://www.sysinternals.com/blog/2005/10/s...tal-rights.html 5614319[/snapback] Takk for denne informasjonen, var intressant lesning. Vet du om det er mulig å gjøre et tekstsøk som også søker gjennom slike skulte filer? Skulle gjerne funnet ut som en spesiell infomasjon lages noe sted på disken. Jeg misstenker at den er lagret i en skult fil. Lenke til kommentar
pmarius Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 I Windows XP Home, hos meg kan man si Windows skjuler filer på to forskjellige nivåer. Det jeg mener er enten de filene som vises når man klikker på "Vis skjulte filer og mapper" i Mappealternativer, i tillegg skjuler Windows operativsystemfiler enda bedre. Disse vises ikke før du fjerner merket på "Skjul beskyttede operatvisystemfiler" i tillegg. Det var kanskje dette du mente med hidden og superhidden? Lenke til kommentar
kuulan Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 I Windows XP Home, hos meg kan man si Windows skjuler filer på to forskjellige nivåer. Det jeg mener er enten de filene som vises når man klikker på "Vis skjulte filer og mapper" i Mappealternativer, i tillegg skjuler Windows operativsystemfiler enda bedre. Disse vises ikke før du fjerner merket på "Skjul beskyttede operatvisystemfiler" i tillegg. Det var kanskje dette du mente med hidden og superhidden? 5614465[/snapback] Det er godt mulig, jeg kom over begrepet "superhidden" da jeg surfet litt rundt for å se hvordan en kan se alle filer. Vet ikke selv helt hva som ligger i begrepet, hadde aldri tenkt at det var flere nivåer av skulte filer. Din teori virker veldig fornuftig forøvrig. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 dir-kommandoen i DOS kan forøvrig være interessant. Prøv dir /S /A:H f.eks. Lenke til kommentar
kuulan Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 dir-kommandoen i DOS kan forøvrig være interessant. Prøv dir /S /A:H f.eks. 5616864[/snapback] Hadde helt glemt gode gamle dir kommandoen. "Those where the days".. Raskere og bedre enn fancy windows grensesnitt Tusen takk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå