Gå til innhold

CD brenner nekter å åpne

NilsJohan

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt en 48x brenner fra lite on. Da jeg fikk den koblet jeg den og min gamle 24x CD-ROM på samme IDE kabel og de to HDene mine på den andre. Da jeg så startet opp, ble CD brenneren oppdaget i oppstarten. Men da jeg senere kom inn i windows oppdaget jeg at jeg ikke kunne åpne cd brenneren. Jeg har prøvd å trykke på den lille knappen der du må stikke inn en tynn ting, men da kunne jeg bare bevege rundt på skuffen, uten at det "elektriske" funket.

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter både strøm og IDE-kabelen godt i?

Har du dobbeltsjekket at master-slave innstillingene er riktige?

Hvis du har det og alt ser ut som det fungerer bortsett fra at skuffa ikke vil ut, da kan jeg tenke meg at det er en av følgende feil:

- Skuffe-motoren eller styringen til den er ødelagt.

- Eject-knappen er ødelagt

Du kan jo også teste den på en annen PC. Hvis den da ikke fungerer sender du den bare inn (sjekk retur-reglene først), så får du tilbake en som fungerer.

Lenke til kommentar

Aapner ikke skuffen, og du er sikker paa at stroemmen er tilkoblet, saa er det noe galt med enheten, og den boer leveres tilbake.

Den lille knappen er til bruk naar det ikke er tilkoblet stroem, og du har glemt en cd i spilleren, f.eks. Og da er det ikke noe elektrisk. Trykk hardere.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd mye rart nå, skiftet strømkabel osv. Nå vises både cd brenneren og cd-romen min i oppstarten (ved bios) men ingen av dem vises i windows. Aner ikke hva jeg skal gjøre, får se om det er noen som gir et svar her som gjør at alt løser seg, eller så sender jeg den tilbake igjen og håper det er cd brenneren det var noe feil med.

Lenke til kommentar
Quote:

NilsJohan skrev (2002-09-18 14:51):

Jeg har prøvd mye rart nå, skiftet strømkabel osv. Nå vises både cd brenneren og cd-romen min i oppstarten (ved bios) men ingen av dem vises i windows. Aner ikke hva jeg skal gjøre, får se om det er noen som gir et svar her som gjør at alt løser seg, eller så sender jeg den tilbake igjen og håper det er cd brenneren det var noe feil med.

Eg lurte på en ting, Hvilken IDE kabel bruker du på brenneren og cd-rom'en din. Er det ata33 eller ata66 kabel. Ikke sikker om det har noe å bety, Men sakader ikke å spørre.
Lenke til kommentar
Quote:

NilsJohan skrev (2002-09-18 17:52):

Jeg vet ikke hvordan ATA kabel jeg bruker. Bruker den som fulgte med hovedkortet mitt.

Du ser det på kabelen. Ata 66 er veldig tette og ata33 er grove. Ata 66 har og en blå kontakt i enden. Men som sakt er ikke sikker det har noe å si, Men eg har hatt et et lingnende problem byttet kabel og kontroller. Og alt var iorden etter på.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...