Gå til innhold

Tilkobling av frontutgang med X-fi


Anbefalte innlegg

Har et Cooler Master Wavemaster kabinett. Dette leveres med utak for hodetelefon og mikrofon i "front".

 

Disse har masse ledninger samt 2 hvite plugger merket henholdsvis hd-audio og ac97.

 

Denne ac97 kontaken kan jeg stikke rett i hovedkortet. Siden jeg både benytter meg av høytalere og hodetelefoner, er det gunstig for meg å kunne bruke hodetelefonene samt mikrofonen uten å måtte kravle på gulvet for å koble om.

 

Altså, kan man koble denne ac97 kontakten direkte på et creative x-fi extreme music kort, eller må jeg nøye meg med den kontakten som er på hovedkortet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallais!

 

Svaret på spøsmålet ditt må i utgangspunktet bli nei slik jeg forstår det...

 

Jeg har nemlig akkuratt samme problem. Monterte X-FI Extrememusic i går. (Som forresten funker som en drøm og har helt sinnsyk lyd!)

 

Skulle vært deilig å fått koblet mic/headsett-kontakten fra kabinettet direkte på X-FI kortet. Så j... irriterende å måtte bytte kontakt bak hele tiden...

 

Det kortet er jo laget for eksterne kontakter fremme (som følger med andre versjner av kortet, eller kan kjøpes i tillegg - i alle fall i følge dokumentasjonen som fulgte mitt kort...)

 

Men kan den eksisterende Ac97-kontakten moddes på en eller annen måte?

 

Anyone?

Endret av Janey
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...