Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverkskort fra Clas Olson

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For det første så er ethernet standarden svært gammel, og alle produsenter kan lage kort som virker bra. Men det er imidlertid forskjeller. Noen kort bruker mer CPU enn andre, noen er litt raskere en andre. Det kommer helt ann på behovene dine, og hva som står i andre enden.

Jeg har en kombinasjon av billige kort og dyre nettverkskort og kan ikke si at jeg merker forskjell på dem i daglig bruk.

Dyrere nettverkskort har ofte ekstra funksjoner som du ikke trenger hjemme som wake-on-lan og PXE-boot.

Her er en artikkel fra toms som diskuterer forkjellen på kort (og tester en del):

http://www6.tomshardware.com/network/01q3/...0820/index.html

kelv

Lenke til kommentar

duden på komplett på stovner fortalte meg at forskjellen på det billige kortet de hadde og 3Com kortet gikk på hastighet. Han påstod at jeg ville merke forskjell på kopiering av data og deling av adsl om jeg valgte det billige eller dyrere kortet.

hvor riktig dette er vet jeg ikke, men jeg endte i allefal opp med to av hver, og jeg kan ikke akkurat si at jeg merker stor forskjell på dem. Bortkastede penger? Tja.

Lenke til kommentar

Det ER forskjell på dyre og billige kort, men som sagt, det kan være at du ikke merker det. Det er først når trafikken på netter ditt er STOR at du merker forskjellen. Det dyre 3Com kortet klarer å dytte unna mye større mengder på kortere tid en det billige kortet. Og et 3com kort med prossessor på kortet, tar unna stor trafikk uten at den belaster cpu i pc'en like mye. Så har vi også da kvaliteten på kortet. Hvor lenge varer det dyre mot det billige? på 3Com har du livstidsgaranti, det har neppe det fra Clas Olson...

Lenke til kommentar

Det har du helt sikkert rett i. Begrenset med trafikk på et hjemmenettverk med 5 maskiner. Hadde egentlig tenkt å sette 3Com kortene i en linuxbox å bruke den som firewall, men har ikke orket å begyne med dette enda.

Da er det mulig at jeg ville merket litt forskjell på kortene.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp nettverkskort fra Clas Ohlson.

Jeg kjøpte et kort derfra i sommer (PCI 10/100), og det var dønn umulig å få det ned i slot'n på PC'n. Prøvde også i en annen PC, og samme problemet der.

Måtte til slutt file bort et par cm av kabinettet bak for å få pressa det nedi.

Når det er sagt, så funker kortet tilfredstillende. På en 800Kb linje er det mer enn bra nok.

Kris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...