glennsjo Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Jeg lurer på om det var mulig å bare sperre deler av en ip-adresse via php. I dag er koden $ip = getenv("REMOTE_ADDR"); if ($ip != "nn.nnn.nn.nn" også videre n er forøvrig tall i dette tilfellet. Jeg har prøvd med nn.nnn.nn.**, men dette funker ikke. Er det noen annen måte å løse problemet på? Takk! Lenke til kommentar
thax Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg lurer på om det var mulig å bare sperre deler av en ip-adresse via php. I dag er koden $ip = getenv("REMOTE_ADDR"); if ($ip != "nn.nnn.nn.nn" også videre n er forøvrig tall i dette tilfellet. Jeg har prøvd med nn.nnn.nn.**, men dette funker ikke. Er det noen annen måte å løse problemet på? Takk! 5613065[/snapback] mer kode? Lenke til kommentar
pian Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jepp, det går an. Du mener å sperre et subnett sant? Prøv med substring...Lenge siden jeg har drevet med php nå, men finn riktig funksjon if substring( $ip, 0 , 7) = "nnn.nnn" f eks Lenke til kommentar
0lav Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jeg er ikke helt sikker, men jeg tror substr er bedre å bruke en substring()(?) Da blir det hvertfall: if(substr( $ip, 0 , 7) = "nnn.nnn"){ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå