Lifeform Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Hei, Noen av dere som har snøring på hvordan jeg kan få lagt inn et lydklipp når noen tar musen over en link, og et annet lydklipp når linken blir knotta ned??! Mulig å gjøre dette uten å ty til Javascript? Hvis ikke, så får dette bli en god nok løsning. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Mouse over, play sound Lenke til kommentar
PT Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Tør jeg spørre hvorfor i all verden du vil ha en slik funksjon? Lite er mer irriterende enn lyd jeg ikke har bedt om. Se for deg følgende scenario: Uskyldige meg har akkurat hørt på favorittmusikken, Audrey Horne (det er metall, sånn for de uopplyste). Jeg tar turen inn på siden din, fører pekeren over noen lenker som ser ganske så uskyldige ut, og WHAM! Noe dritt hyler i høyttalerene mine. Jeg blir funnet noen timer senere, død. Dødsårsak: sprengte trommehinner som gjorde at diverse saker føk som prosjektiler inn i hjernen min, hjertestans og dødelig irritasjon over lydene dine. Tenk deg om fem ganger før du slenger inn en slik irriterende sak. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Lyd på mouseover må være noe av det mest irriterende som finnes. Jamba-reklamer, anyone? Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Vel, kanskje (forhåpentligvis) han vil ha bare en klikkelyd når man holder musa over. Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Jaja, for all del. Men klikkelyder er også som regel irriterende(hvis det for eksempel er på en hel meny). Det holder i massevis med klikkelyden du får når du klikker på linken. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Jaja, for all del. Men klikkelyder er også som regel irriterende(hvis det for eksempel er på en hel meny). Det holder i massevis med klikkelyden du får når du klikker på linken. 5613980[/snapback] voldsomme reaksjoner...! heh jeg har ikke tenkt å reinkarnere noe jamba-lyd eller noe sånt. tenker bare som marley er inne på å legge inn en liten klikkelyd når man navigerer over linkene og en annen lyd når man faktisk klikker linken. Har sett dette blitt gjort mange andre steder på en smakfullt og "oppløftende" måte... (blir seff noe annet om man legger inn krakilsk apekattskriking eller et-la-ant jamba#¤%@$€ lignende greier) Endret 16. februar 2006 av Lifeform Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hehe, ikke meningen å være negativ og kjedelig, var bare det at jeg har sett mange steder lyd på mouseover er utnyttet på en dårlig måte. Men du får sikkert noe bra ut av det om du bare bruker det på en fornuftig måte Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Kan brukes positivt på en side med musikk. Når du holder musa over så spiller den et utdrag og vil du høre mer så klikker du Lenke til kommentar
neivoll Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Joda, men det største problemet med sånt er når det begynner å spille uten at du vil at det skal (beveger musa over sånne linker uten å tenke på det). Derfor kan musikk på mouseover fort bli veldig stressa. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Joda, men det største problemet med sånt er når det begynner å spille uten at du vil at det skal (beveger musa over sånne linker uten å tenke på det). Derfor kan musikk på mouseover fort bli veldig stressa. 5618204[/snapback] Der nevnte du et vesentlig problem. Du burde nok helst bare ha en klikkelyd til "active" formen for linken. Lenke til kommentar
Lifeform Skrevet 19. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2006 Joda, men det største problemet med sånt er når det begynner å spille uten at du vil at det skal (beveger musa over sånne linker uten å tenke på det). Derfor kan musikk på mouseover fort bli veldig stressa. 5618204[/snapback] Der nevnte du et vesentlig problem. Du burde nok helst bare ha en klikkelyd til "active" formen for linken. 5618724[/snapback] Er sånn klikkelyd jeg ser for meg... Sett det blitt gjort veldig elegant på mange Flash-sider før, men jeg gidder ihvertfall ikke mekke menyen i Flash osv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå