Gå til innhold

Vannkjøling, socket 478 + 6600GT


Anbefalte innlegg

Skal etterhvert investere i vannkjøling til systemet mitt. Har fått nokk av bråket!

 

Vil det oppsettet jeg har satt sammen fungere bra(se vedlagt pdf)? Og, jeg kunne tenke meg å vannkjøle strømforsyningen min og, en aspire 500W. Regner med at jeg må lage blokk selv da... Hvordan bør jeg gjøre jeg det?

 

Har sjekket at jeg har plass i kabinette, og det er plenty med plass :-) Har 50cm fra bunn i fronten der jeg kan kutte hull med > 10 cm klaring innenfor. Går ut ifra at min billige dremel-etterligning vil få kjørt seg etterhvert. Får håpe den overlever :whistle:

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oj... slangene var vist feil ja... Var de eneste jeg fant(fant resten nå.)

 

Vil bestille fra utlandet ettersom jeg ikke har greid å finne noen plass i norge med allt på en plass, der jeg slipper å blande kopper/aluminiumsblokker.

 

Vurderer CPU blokk i sølv for skrytefaktoren :p

 

Men, hvor vanskelig er det å få strømforsyningen vannkjølt? (Må til for å kverke all lyd. Den BRÅKER!)

 

 

Blir enda en stund til det blir snakk om å bestille noe, ettersom jeg først skal ha ny skjerm.

Lenke til kommentar

Så, ingen som hvet hvordan jeg kan gjøre det for å få strømforsyningen vannkjølt?

 

Bilde:

 

Fikk høre at det er transistorene som kjøleribbene er festet til som lager mest varme. (Gjør om fra 230V AC til 12V DC)

Skal visst holde å lage en enkel blokk til disse. Vil det funke med et kopperrør festet til en kopperplate som bøyes til slik at transistorene passer?

 

 

Edit: Bilde + litt info jeg fikk i en IRC kanal.

Endret av jzono1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...