Tha Dude Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Vel vel, så var det til å søke support på forumer her igjen for ente gang denne uka. Dagens problem er at jeg har to minnebrikker, PC3200 512 MB. Merk dere a brikkene er av merket Corsair. jeg har asus K8N hk med 3 slots til ram. Jeg har prøvd og sette brikkene i slott 1 og 2 og i kombinasjonen 1 og 3 som burde funke i henhold til User Guide-en. Jeg setter brikkene med klokken 400 Mhz, men i POST skjermen står det 333 mhz, samtidig som det står 400 Mhz i BIOS. så hva er det som er galt her om det da er noe galt... for mer info om hardware klikk på mitt brukernavn øverst til venstre i denne posten. Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Hvilke timings kjører den med originalt? Jeg har en gang opplevd at når jeg prøvde å sette minne til 1T klokket den ned fra 400 til 333, kan være samme her? Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) kjører på 1T, men det funket på det forrike hk'et mitt.... jaja, får prøve. Blir ikke ramen tregere på 2T? Det funket ikke.... har også prøvd og sette opp/ned timingsene, men det hjelper heller ikke. Endret 16. februar 2006 av Tha Dude Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Rammen er tregere på 2T ja, hva med disse forskjellige innstillingene som BIOSer pleier å ha som "optimized mode" og "safe mode", prøv å skifte mellom disse. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 er ikke noe sånnt i BOISen her... har prøvd det meste her untatt og kjøre rammen i slot 2 og 3, men det står ikke som et alternativ i User Guiden. Kan ikke ødelegge noe ved å prøve kan jeg? Lenke til kommentar
Vod kaNockers Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Det vet jeg ikke Lenke til kommentar
nonplus Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Tror dette er vanlig på sokkel 754 hovedkort. Mitt hovedkort satte også ned minne til 166Mhz da jeg installerte 2 dobbelsida minne brikker. Ved klokking til 250HTT blei minnet satt til 208Mhz. Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 17. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2006 (endret) Så man kan ikke fikse det? bare overklokke? hadde ikke dette problemet med ABIT KV8 pro k8T800... kanskje nforce er særere enn via... Endret 17. februar 2006 av Tha Dude Lenke til kommentar
Tha Dude Skrevet 20. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2006 http://support.asus.com/faq/faq.aspx?SLanguage=en-us hva forteller dette meg? hvordan skal jeg vite om minnet mitt er x8 eller x16, hva nå det enn betyr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå