pine Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 (endret) Meget rar problem faktisk. Jeg er på nett med fast ip. Når jeg drar vinduet opp på nettverkstilkoblinger, så popper det opp vpn tilkoblingen min, og et local area connection 2 som er deaktivert, i og med at jeg ikke bruker det, men ingen local area connection. Sånn ser det ut. Har nettop reinstallert drivere for nforce 4, og dermed også oppdatert drivere for nvidia eth adapteret, men fremdeles ingen local area connection vises. Hvis jeg fjerner kortet så frykter jeg at configen blir borte også, og dermed mister jeg netttilkoblingen. Så det har jeg ikke prøvd enda. Når jeg kjører ipconfig Windows IP Configuration Ethernet adapter Local Area Connection: Så blir LAC listet opp med riktig fast ip, men uten at det vises i lan tilkoblingsvinduet så får jeg ikke ordnet med tcp instillinger. Bruker win xp pro med sp2. Som regel når en drar tp kabelen ut av nettverkskortet, så popper det opp en melding der kabelen er tatt ut, men her skjer det ingenting. Selv windows firewall registrerer ikke at local area connection er der, i og med at jeg ikke får satt opp instillinger for den. Endret 15. februar 2006 av pine Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Kanskje VPN klienten roter til NIC'et ditt? Lenke til kommentar
pine Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Tror ikke det er tilfellet. VPN klienten ble installert for lengst i jobb sammenheng. Dette skjedde ganske nylig. Local area connection er bare borte fra oversikten, som du ser så fungerer det helt fint. Nå har jeg til og med fjernet nvidia ethernet con. fra device manager, fjernet vpn, fremdeles ingen lan connection i oversikten, men dette skjedde. Configen på fast ip ble borte da, men heldgivis fikk jeg dynamisk. Endret 16. februar 2006 av pine Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå