AiKi Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Nei, slilk det seg hør og bør.Man har (i siktemodus) ironcross. 5663412[/snapback] Såvidt jeg har forstått, kan man faktisk skyte uten videre også, eller hva? Hvordan det vil skje, aner jeg ikke. Og nå var det også kjøpt her, jammen godtok ikke Steam Visa Electron også Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Dette er en del screenshots jeg tok fra en tidligere utgave av Red Orchestra. Utgaven er fra versjon beta 3.2, da det var en gratis total conversion mod for UT2004 som man kunne laste ned. Tråden er gammel, men ble bumpet 24.11.05 for å vise litt av hvordan gameplayet i Red Orchestra er. Noe av informasjonen og postene her kan derfor muligens virke forvirrende. Slaget om Danzig Ingame minimap Brettet er Danzig (et av de bedre levels jeg har spilt i noe fps), tyskerne må forsvare nordbreddens tre objectives mot de fremadstormende russerne. Gameplayet fungerer ganske likt BF1942 sin conquest game-mode. En forskjell er dog at kun de objectives som til enhver tid er uthevet kan erobres. Dette gjør at striden blir konsentrert på mappet, og gjør at kampene blir intense fra første stund. http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/minimap.jpg Proning & ironsights Jeg har lagt meg godt til rette på en benk med min kjære automatkarabin, og dekker hovedgaten ned mot Bridgehead. Geværet er av typen G43, og gir en deilig kombinasjon av høy nøyaktighet på langt hold, og høy skuddhastighet som gir en stor fordel i nærkamp. Som dere kan se bruker jeg her iron sights, noe som gir mye bedre nøyaktighet. http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/benk.jpg Viewshake I Red Orchestra er det som sagt vanskelig å storme mot en forberedt forsvarer. Det hjelper ofte å kaste granater, for selv om man kanskje ikke dreper forsvareren, er det nyttig å gjemme seg bak røyken fra eksplosjonene. Man blir også rystet av eksplosjoner, synet blir blurred, og det er vanskelig å sikte når hele kroppen dirrer! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/shake.jpg Bakhold 1 En tysker kryper i posisjon mot den østligste broen. I RO nytter det ikke å storme frem som en annen Rambo hele tiden. Man blir svært ofte drept av første skudd, og når man går oppreist er det mye større sjanse for å bli truffet av splinter fra håndgranater som eksploderer i nærheten, enn hvis man ligger. Man blir også utslitt av å sprinte, så det er best å spare krefter til en akutt situasjon oppstår. http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/krype.jpg Bakhold 2 To russere prøver å komme seg inn i gangen i bakgrunnen, men Fritz er med på notene, og fyrer løs med sin MP40: http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/bakhold.jpg Bakhold 3 Tre sekunder senere, og det hele er over... Nevnte jeg at i RO blir man ofte drept av fiender man aldri rekker å se, om man stormer som en Rambo? http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/bakhold2.jpg Sniping fra tredje etasje Selv har jeg funnet meg en snipeposisjon i 3. etasje, og tar for meg av smørgåsabordet av snipermål som de stormende russerene byr frem. Man kan såvidt skimte mitt offer i enden av broa. http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/aekainnsnipe.jpg Hipshooting Sovjeterne har fått fotfeste på elvebredden, og jeg må komme meg ned på bakkeplan. Et kort intermesso i 2. etasje, men Ivan kommer dårlig fra det. Her kan dere se at jeg skyter fra hofta. Mange nybegynnere lurer på hvordan man får frem crosshairs i RO: Vel, crosshairs finner man ikke i spillet. Enten "hipper" man (hipshooting, skying fra hofta), eller man sikter langs våpenet sitt, og bruker siktemidlet (ironsights eller sniperscope). http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/synddet.jpg Hipshooting og ironsights Det er få ting som er mer tilfredstillende enn å hippe en fiende på lang avstand. Dette er et spillelement som det må trenes en del på for å mestre. Nettopp dette at man må spille RO en del for å bli god, er noe av det som tiltaler meg aller mest med det. Her kan dere se dette eksemplifisert. Tyskeren til venstre har våpenet sitt ved hoften, mens den andre tyskeren sitter på kne og sikter langs løpet. Man får mye større nøyaktighet når man sitter eller ligger, enda en god grunn til å smake på gjørma! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/ironsights.jpg Teamplay - Jo flere vi er sammen! Senere i runden, sovjet presser hardt på for å ta det siste angrepsmålet sitt, Main square. Fire forsvarere gjør seg klare til å sette opp et siste forsvar. Det nytter overhodet ikke å ikke innordne seg laget sitt i RO om man har tenkt å vinne runden. Uten å få på plass overlegenhet i ildkraft er laget dømt til å tape, i motsetning til for eksempel Counter-strike, der en god spiller enkelt kan dominere en server. I krig er et lag ikke bedre enn sitt svakeste ledd, sånn er også Red Orchestra. http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/forsvar.jpg To mot en er feigt, which is good Ta for eksempel denne situasjonen: Jeg kom løpende inn døra der nede, og ble øyeblikkelig beskutt av en russer med maskinpistol, den fryktede ppsh. Jeg måtte halte meg rundt hjørnet og opp trappa, og lå svært tynt an. Heldigvis var kompisen min klar, og sto iskaldt med geværet sitt til kinnet og pelmet russeren dit pepperen gror straks han viste seg! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/skadet.jpg Scoreboard Det hele er over, Sovjet har mistet mye mer folk enn tyskerne, men de har tatt alle tre objectives. Legg merke til dette med forskjellige klasser på scoreboards. I RO er det en realistisk fordeling av våpen i en avdeling. Man finner kun en sniper, det er kun to tyskere med automatkarabin, kun en mg-skytter, osv. På flere brett fra tidlig i krigen er det svært få automativåpen i omløp, og de fleste må klare seg med enkeltskuddsvåpen. Da blir det viktig å ha bajonetten klar i nærkamp! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/topp.jpg Slaget ved Ponyri Klasser Her velger jeg klasse, som dere kan se er alle automatvåpen opptatt, og jeg inntar troppen som 'strelok' med en nøyaktig, men omstendelig rifle: http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/classes.jpg Bajonett for mer dødelig nærkamp! Bajonetten må på, i skyttergravene kan en fiende vente rundt neste hjørne! Alternativet er å slå fienden med kolba. http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/bajonett.jpg Ruiner gir dekning I ponyri må man kjempe om en ødelagt landsby, der man lett kan finne dekning! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/dekning.jpg Skyttergraver Men man må også slåss om et skyttergravsterreng, der man fort blir plukket ned om man løper oppe i syne! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/dekning2.jpg Artilleriobservasjon Offiseren har funnet frem kikkerten, og gjør seg klar til å kalle inn et artilleriangrep! Artilleri i RO er særdeles dødelig, og må brukes med forsiktighet. http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/kikkert.jpg Artillerinedslag Jeg sniker meg uvørent fremover likevel, for å bringe dere dette actionflyte screenshottet av artillerinedslag! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/arty1.jpg Teamkill forgive server mutator Dette kunne selvfølgelig ikke endre bra, og jeg ender opp med å bli smurt utover det russiske steppelandskapet. Jeg kan jo selvfølgelig ikke klandre offiseren for dette, og med et enkelt 'np' (No problem), har jeg tilgitt teamkillet, så han ikke risikerer kick eller andre uheldigheter. I RO-verdenen tilgir man tk som ikke er direkte med vilje, i motsetning til hva folk vanligvis gjør i cs, der miljøet er 10.000 ganger kjipere. http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/forgivetk.jpg Sprinting Nazi-Skvate, kjent fra den dyktige klanen [bf.no] gjør innhogg i de russiske rekkene, men nye forsvarere stormer tappert frem. For Moderlandet og Far Stalin! Rød front! En ødelagt Katsjusja står henslengt blandt ruinene. Legg merke til måten soldatene holder geværet på. De spurter fremover, og mens man spurter alt man kan, kan man selvfølgelig ikke sikte og skyte. Enda et realistisk trekk som skiller Red Orchestra fra røkla, og gjør det til et MYE bedre og mer realistisk spill! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/ponyri.jpg Røyk og elendighet Vi stakkars forsvarere er presset helt tilbake av den tyske overmakten, og jeg sikter motløs utover landskapet, mens røyken fra branner bidrar til å dekke fremrykningen til tyskerne. Et lite lyspunkt i all elendigheten er at et tysk artilleriangrep ute i skyttergravene slår ned midt blandt et tysk geværlag som er i ferd med å angripe! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/arty2.jpg Batteriet ved Sevastopol Ved Sevastopol må russiske marinesoldater forsvare et tungt kystforsvarsbatteri mot tyske elitesoldater. Slenger inn noen litt løsrevne bilder herfra også: Artilleriobservasjon Som offiser bruker jeg kikkerten min til å merke av hvor på kartet jeg ønsker at artilleriet skal rette det neste angrepet. Deretter må jeg løpe til nærmeste bunker, hvor det står en feltradio der jeg kan rapporterere inn koordinatene og gi ildoppdrag: http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/arty3b.jpg Fulltreffer Til høyre ser vi det ene av to kanontårn som vi forsvarer. Hvis dere ser nøye, så kan dere se røyk fra artilleriangrepet mitt på andre siden av haugen, bak den ødelagte stridsvognen. http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/arty3.jpg Kharkov - Tanks og infanteri i gatekamper I Kharkov er det utrolig vanskelig å være stridsvognmannskap, man må hele tiden sitte med lukene igjen for å ikke være sårbar for infanteriets håndvåpen. Tanksene varer sjelden så lenge her uansett, det er rikelig med fiendtlige tanks og antipanservåpen i omløp. Uthevet på bildet her ser en omrisset av en Panzer 4, vi har akkurat rundet et hjørne , og det står om sekunder! http://www.battlefield.no/bilder/roscreens/tankkharkov.jpg 854314[/snapback] Moderatornotis: Fjernet img-tags grunnet for store bilder som strekker forumdesignet. Bildene skaper også lange loadetider for de med modem. Snorre Endret 16. mars 2006 av Orresnei Lenke til kommentar
Radial Skrevet 26. februar 2006 Del Skrevet 26. februar 2006 Dette virker jo skikkelig snasent Veldig bratt læringskurve? Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 26. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) Sorry at bildene er litt brede, men jeg mener at de er verdt det. Husk at screenshotsene over er fra den gamle moden. Vi er tre stykker fra redorchestra.no som har fått teste RO:O beta, og vi kan si at alt utviklerene har sagt i intervjuer ser ut til å stemme. Læringskurven er brattere enn i mange spill, men ikke brattere enn den burde være. Endret 26. februar 2006 av Ghadafi Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Gleder meg, supert at battlefield.no promoterer dette spillet RO:O og Armed assult for en vår dette kommer til å bli! Lenke til kommentar
Vighilicious Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Nå var spillet i boks! Preloadet og betalt Noen som tørr å gjette på når i mars spillet kommer? Lenke til kommentar
IronTurd Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Jeg vil driste meg til å tippe at spillet garantert kommer etter 01.03.06 og før 31.03.06 Mer tør jeg ikke si Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Virker sykt bra dette! Veldig nice rapport der Ghadafi Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 (endret) Valgte å ikke preloade og handle, men etter å ha lest dette tror jeg jaggu jeg skal preloade og handle ikveld. Finnes det forresten en single-player campaign? ro.no Endret 28. februar 2006 av Dinsdale Lenke til kommentar
IronTurd Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Red Orchestra er som bf-serien når det gjelder single player. Nærmeste du kommer er å spille mot boter. Siden spillet fokuserer så mye på lagspill som det gjør er du uansett avhengig av medspillere som er villig til å samarbeide. En ensom ulv overlever ikke lenge Så, nei. Det er ingen single-player campaign... Lenke til kommentar
Dinsdale Skrevet 28. februar 2006 Del Skrevet 28. februar 2006 Leste på hjemmesiden at man kan trene i SP. Mot boter med og uten kjøretøy, og det er jo egentlig kurant slik at man ikke er heeelt grønn når man skal i ilden. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 28. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2006 Single player mot boter er greit for å få teste alle våpen, mappe config og sånn. Men det er ikke ment som noe mer enn ren tørrtrening, dette er multiplayer all the way, og de legger ikke skjul på det. Lenke til kommentar
~Alex~ Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ikke lenge igjen nå, gleder meg utrolig Lenke til kommentar
quakie Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Ikke lenge igjen nå, gleder meg utrolig 5699476[/snapback] Å? Har de offentligjort en dato?(Vet det er i mars men) Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2006 Er nok kun sagt i mars en gang Lenke til kommentar
Saddlefall Skrevet 4. mars 2006 Del Skrevet 4. mars 2006 Håper det kommer før Oblivion hvertfall, ellers får ikke jeg spillt det mye Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 9. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2006 INGAME VIDEO FOOTAGE! Les også preview, skrevet av han som tok opp videoen:http://dslyecxi.com/roost_impressions.html Jeg får tårer i øynene av denne videoen, og frysninger på ryggen Video download: http://www.redorchestragame.com/downloads/...eta_preview.wmv 1290435[/snapback] Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 Mye mer realistisk enn de fleste andre FPSSpillet kan mest av alt beskrives som noe tilnærmet en krigssimulator, hvor alle våpen er utrolig dødelige, man må derfor være utrolig mye mer taktisk og smart enn i de fleste andre spill. De eneste spill det er relevant å sammenligne med er Operation Flashpoint og Americas Army. Alle som liker disse spillene bør prøve Red Orchestra! i går). Du mister liksom litt troverdighet når du ikke nevner Battleground Europe (WW2 Online). Tør jeg spørre hvor store brett det er snakk om. Synes det luket maks 32 spillere her.. Virker som Call of Duty 2 med noen få modifiseringer på hvor mye man tåler av skudd samt å legge til en tanks-del. Lenke til kommentar
bjovas Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 (endret) Du mister liksom litt troverdighet når du ikke nevner Battleground Europe (WW2 Online). Tør jeg spørre hvor store brett det er snakk om. Synes det luket maks 32 spillere her.. Virker som Call of Duty 2 med noen få modifiseringer på hvor mye man tåler av skudd samt å legge til en tanks-del. 5730445[/snapback] WWII online er en totalt annen sjanger, som det ikke er særlig relevant å sammenligne RO med. WWIIO er jo helt enorme brett, der man må bruke lang tid på å komme til slagmarken, osv. I WWII er det vel også fly og båter osvosv. Det er enda et realistisk wwii fps ja, og mange som liker et av spillene vil like det andre. Men særlig like er de ikke. Hvor mange spillere er det på en gang i WWIIO? I RO:O er det i utgangspunktet maks 32 på en server, fordi det foregår så utrolig mye simulering av ballistikk osv. Call of duty og Day of defeat er også en helt annen sjanger enn RO:O, fordi de i mye større grad baserer seg på run and gun twitch gameplay. Brettene i RO:O betaversjonen er sammenlignbare med Battlefield 1942 i størrelse. RO-Arad er vel ca like stort som BF1942-Kharkov vil jeg anslå. En stor forskjell mellom Cod2 og RO:O er forøvrig at i Cod2 kan alle i utgangspunktet velge nøyaktig hvilket våpen de vil ha. I RO:O er det mapperen som bestemmer hvor mange våpen av hver sort som finnes på kartet. F.eks kan det være kun 1 sniper, 1 mg og en maskinpistol, og resten enkeltskudds rifler. Merk deg at hittil har jeg her skrevet om sjangerforskjeller. At jeg sier to spiller er forskjellige fra hverandre betyr ikke at jeg sier at det ene er bedre enn det andre. Men: Jeg mener av de spillene jeg har prøvd (alle unntatt wwiio), så er RO:O det spillet som er best. Det er mest polert, mest ambisiøst, og det som på best måte oppnår hva utviklerne har prøvd å lage. Endret 10. mars 2006 av Ghadafi Lenke til kommentar
Mala Skrevet 10. mars 2006 Del Skrevet 10. mars 2006 *laster ned video som er linket til over* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå