Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

XF86 error: no screens found


Anbefalte innlegg

Jeg har gjort alt riktig, både h.sync og v.sync er riktig. Men når jeg prøver startx, så får jeg opp: error: screens found, but none with a usable configuration.

 

error: no screens found.

 

Jeg kjører Debian.

 

X har funket før i Red Hat. er det mulig å legge inn red hat, kopiere XF86Config-4 filen til diskett, legge inn Debian også kopiere XF86Config-4 fra diskett til X11 katalogen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det skulle være unødvendig å legge inn red hat for å få skjermen til å fungere. Er alt på skjermen satt opp rett, med henhold til oppløsning, frekvenser og slik? Husk at desto høyere oppløsning, desto lavere frekvens på skjermen (gjelder i alle fall de aller fleste skjermer). At du har for høy oppløsning og for høy frekvens kan være problemet, hadde dette selv en gang.

Lenke til kommentar

Quote:


Vang1 skrev (2002-09-18 11:46):

det skulle være unødvendig å legge inn red hat for å få skjermen til å fungere. Er alt på skjermen satt opp rett, med henhold til oppløsning, frekvenser og slik? Husk at desto høyere oppløsning, desto lavere frekvens på skjermen (gjelder i alle fall de aller fleste skjermer). At du har for høy oppløsning og for høy frekvens kan være problemet, hadde dette selv en gang.


 

Kan være frekvens, skal sjekke når jeg kommer hjem. sitter på jobb nå.

 

PS: oppdaget at jeg postet i feil kat. sorry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...