Sveini89 Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 problem!! jeg kjøpte en Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 16MB og jeg finner ikke HD'en å får ikke instalert Xp på den... jeg har prøvdt me driver på diskett men det funker ikke.... noen som vet hva jeg må gjøre? jeg har den i samme kontakt som jeg hadde den forige hd'en i men den ble ødlagt Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Er SATA påslått i BIOS? Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 d bør vell vere d siden jeg hadde sata før....? dette er sata2 men har putta den på samma plass som den gamle..kansje d har noe me HK å gjøre? se nedforbi Lenke til kommentar
Evil Knivel Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 prøv en annen SATA port. kan være noe rart med den etter at den forrige disken ble ødelagt. Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 da kommer det bare "Scanning IDE Drives..............+" Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Har du prøvd med ny BIOS? Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 15. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2006 hvordan ny bios?har prøvd noen ganger å oppdatere bios uten å lykkes.. men skal jeg restarte bios? går ikke det? Lenke til kommentar
zerikz Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 Har du prøvd clear cmos? Lenke til kommentar
Sveini89 Skrevet 16. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2006 heh.. vet ikke hva det er... eg ikke noe god på å fikse HD'er Lenke til kommentar
DODweb.org Skrevet 16. februar 2006 Del Skrevet 16. februar 2006 (endret) Clear CMOS = du flytter over en jumper som ofte er i nærheten av batteriet. skru av pcn, flytt jumperen fra pinne 1 og 2 til 2 og 3 og så tilbake igjen... men sjekk med manualen og andre steder hvis du ikke er sikker Kommer disken opp i POST? BIOS? Støtter hovedkortet ditt S-ATA300? ("S-ATA 2")? - hvis ikke er det på WD disker ofte en jumper-posisjon som slår disken ned til 150. andre til høyre hvis jeg husker riktig, stressa med det på jobben forrige dagen. Står på disken uansett. Eventuelt i BIOS kan det være et sted der du kan velge mellom RAID eller IDE eller noe sånt men det er litt lenge siden jeg måtte gjøre da vi har fått nyere HK. Hvis dette ikke ble gjort ville man da se disken i BIOS men ikke i windows. Bortsett fra akkurat det har jeg aldri hatt problemer med å få WD S-ATA disker opp i windows. Har stressa litt med mange andre merker mens WD bare virker. Endret 16. februar 2006 av DODweb.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå