Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Nå da det er slutt for jul og jeg har våknet igjen etter den gørrkjedelige finalen er det vel på tide å kommentere den litt. Hvis jeg må. :p Fy faen så kjedelig det var. Crowley og hun dama surrer rundt med en historie, Cas surrer rundt med en annen gørrkjedelig episode, og selv Sam og Dean virker ganske malplasserte i julefinalen i sin egen serie. WTF? Den sluttscenen så vel alle komme for mange episoder siden, og var ikke spesielt spennende. Var det seriøst den beste cliffhangeren de klarte å finne på? Dette lover ikke akkurat bra for veien videre. :(

Lenke til kommentar

Seertall har ingenting med kvalitet å gjøre. For det første er det jo bare å se på Big Bang Theory (hvis du må.) :p Serien har gått fra å være en kul nerdeserie til å bli en klisjé romantisk sitcom, men seertallene er nok rimelig høye. Dette er fordi de droppet den opprinnelige fokusgruppen og gikk over til den store massen som ikke vet hva de vil ha. For det andre er det bare å se på en tilfeldig reality-serie. Heldigvis var det få som så finalen på Big Brother her i Norge, men sånne serier får ture og gå likevel. Supernatural trenger dermed ikke gjøre noe stort ut av seg for å holde det gående. Folk ser det uansett, om ikke annet i håpet om at det blir bra igjen etterhvert.

 

For det andre snakker jeg om selve finalen. Den var utrolig tam, og føltes aldri som en finale. Men vi er bare halvveis, så i teorien kan neste halvdel bli bra. I teorien. Jeg tror Dean endelig oppfattet at Mark of Cain er noe kjipt han bør bli kvitt, så kanskje han vil prøve å gjøre noe med det neste halvdel? Da kan vi ende opp der sesongen startet, bare at Dean nå aktivt prøver å bli kvitt driten i stedet for å omfavne det. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...

Lurer på hva faen Cain driver med. Planen hans var jo å ringe Dean, få han bort dit så Dean kunne drepe han med kniven til Cain, og han har garantert fulgt med på at han har drept Abadon. Skulle ikke Crowley finne på å gi Dean The First Blade så ville han nok lett kunne drepe Crowley og moren og resten av demonene hvis han behøvde det. Nei, virker som serieskaperen bare har gjort det slik at Cain gir faen frem til sesong finalen ellerno.

Lenke til kommentar

Tipper det er det vanlige tullet. De trenger han ikke lengre, derfor er han så godt som skrevet ut av serien (eller rettere sagt har de glemt å skrive ham inn denne sesongen). Det vil jo ikke vært første gang det skjer. Faren ble jo glemt fullstendig etter sesong to. Med tanke på hvor mye de slet med å få Bobby ut av serien ville det ikke vært rart om faren dukket opp igjen i en eller annen form, men neida. De har jo dratt både til Himmelen. Helvete og Purgatory uten å finne han, så hvor er han? :p

Lenke til kommentar

likte gårsdagens episode jeg, sykt hvordan de bare tok ut the wizard of fucking oz bare slik, litt antiklimatisk egentlig :p men kjekt å se charlie igjen og dean som sloss mot sine indre demoner blir bedre og bedre regner jeg med.

 

Lurer også hva i allverden Cain holder på med , men antar han ikke vil bli funnet så derfor holder han en low key.

 

lurer på hvordan de skal vinkle dette videre.

Lenke til kommentar

Cain virket som en kul karakter. Tror han kunne ha blitt en god series regular. En slags ny "bobby" for gutta + at han kunne ha lært opp Dean til å takle å leve med med "The Mark". Etter han var ferdig så kunne han jo f.eks sagt at det var på tide å dø og svare for alle han har drept de siste 2000 årene, også kunne Dean ha knerta mannen. Overraskende hvor skremt de var av han. De var jo så arrogante som du får det når de skulle ta Zeus eller Prometheus. "What do you do if he dont go with your plan?" Sam: "Then we just kill 'im"

Endret av GeneralUser
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ble faktisk iltt overrasket selv, for en gangs skyld. Jeg var sikker på at Dean på en eller annen måte ville gi the mark tilbake til Cain, og sannsynligvis dermed gjøre Cain verre og farligere enn noensinne. For en gang s skyld sitter jeg igjen og ikke aner hva som kommer til å skje videre. Kanskje spesielt med tanke på anmeldelsen fra IGN. Dean har dødd så mange ganger at å dø enda en gang ikke er så nøye (han døde jo i slutten av forrige sesong også), så hva om han går mot en skjebne verre enn døden? Noe han strengt tatt gjorde i slutten av forrige sesong også, men likevel. Da kan Jensen Ackles fortsatt være med, men "Dean" vil nok være død for godt.

 

Ellers har vi jo det der med at han kommer til å drepe alle han er glad i, ifølge Cain. At han blander inn Sam og Cas er logisk nok, men hva mente han med Crowley? Vet han noe vi ikke vet om Dean og Crowley? De er jo ikke akkurat gode venner? Eller kan Cain se hva folk egentlig mener om folk, selv om de ikke vet det selv? Crowley liker å være tøff og arrogant, men innerst inne tror jeg nok han liker Sam og Dean mer enn han våger å innrømme. Gjelder det samme for Sam og Dean? Og hvor passer Rowana inn i alt dette? Håper virkelig ikke hun klarer å overta styringen i Helvete, noe jeg dessverre tror hun kommer til å gjøre. Da kan nok hun bli hovedslemmingen i neste sesong. Der nede, i alle fall. Der oppe vil nok Metatron ta styringen igjen (ellers hadde han neppe vært med noe særlig i denne sesongen, og i alle fall ikke sluppet ut - om en midlertidig.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...