Gå til innhold

Supernatural - Alle sesonger (USA-sendetid) - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående slutten er det ingen tvil om at det er Lucifer som står utenfor, mtp at gatelyset går i stykker. Ifølge skjebnen skulle jo Michael vinne slaget, så muligens Lucifer fant et smutthull med å manipulere Dean, bruke ringene og ta med seg Michael i fallet?

Noen tror kanskje han er en engel.

Eller kanskje han er en spirit, vi har jo sett at folk som går igjen tuller med lysene.

Uten Kripke i neste sesong, er vel egentlig serien over for min del, som er synd ettersom jeg blei regelrett avhengig mot slutten. Syntes serien blei bedre med et gjennomgående plott istedenfor den kjente monsterjakt stilen, som også selvfølgelig hadde sine fine stunder.

Kripke skal være med i neste sesong også. Han skal vel være med å utvikle historien, men han skal bare ikke ha ansvar for den daglige driften slik han har hatt til nå. Hun som tar over har vært med siden starten så tror det kan gå greit. Han skal vistnok begynne med en ny serie også tror jeg.

Dette var skuffende. Hadde forventet mye mer enn dette her! Kampen mellom Michael og lucifer var....? eller kan man i det hele tatt kalle det en kamp? heller mere "Jeg er bedre enn deg"-tillstand

Det eneste jeg ikke likte var "kampen" mellom Sam og Adam. Helt fra første episode har de bygd opp til en kamp mellom Sam og Dean, så at Sam sloss mot Adam i stedet ble en gedigen skuffelse. Ikke at de sloss, heller. "Mora di!" "Mora di også!" Geez...

På en måte se ble det jo en kamp mellom Sam og Dean. Dean hadde bare ikke michael i seg.

Personlig er jeg glad at vi ikke fikk se en gigantisk kamp mellom Lucifer og Michael, kunne umulig blitt bra. Kan ikke huske en annen serie der noe slikt epic ble gjort bra, bare se på Smallville. Å kampene der er micro i forhold til hva denne her hadde måtte være.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skal si jeg er skuffa eller ikke. Jeg ble ganske deppa når jeg så sam/lucifer stå utenfor huset på slutten, for da har alle episodene vært til ingen nytte. Sviktet litt å ikke få se Gud heller. Å jeg trodde jeg skulle skrike av frustrasjon når lucifer viste om ringeneXD.

Jeg regner med jeg kommer til å se de første episodene i neste sesong for å se om de er bra, noen som vet når de starter?

Lenke til kommentar

Jeg aner ikke hva jeg skal synes. Den ene delen av meg er fornøyd; den andre føler dette er et antiklimaks. På en måte endte det som forventet samtidig som det er en uventet avslutning på sesongen.

Som jeg har sagt mange ganger skulle jeg ønske dem hadde dedikert denne seosngen til å gjøre ferdig denne historien. Ikke bruke episoder på å jakte på demoner og andre ulumskheter. Som forrige episode føles dette forhastet. Ingen utfordringer, ikke noen ting. Vi drar til Detroit, sier farvel, møter Lucifer, snakker med Chuck, drar til en gravplass, to blir drept, Dean blir nesten drept, Sam/Lucifer drar med seg Adam/Michael ned i hullet. Og så runder vi av med Dean som drar til den nye kjæresten og Sam/Lucifer som står utenfor og er sinna/bitter/whatever. Vi får vel vite hva som skjedde mellom da han fallt ned i hullet til han står utenfor huset i neste sesong. Men hvorfor ikke gjøre seg ferdig med det? Eller ta for seg det i første episode neste sesong?

Hadde de to siste episodene vært "vanlige" episoder ville dem kanskje bli dratt utover fire episoder. Som Chuck sier i serien kan man ikke tilfredstille alle. Dette kunne vel ikke vært mer riktig. Som sagt er jeg ikke bare misfornøyd. Jeg er ganske enkelt skuffet fordi de to siste episodene har virket forhastet. Samtidig som de gir meg følelsen av at begynnelsen av neste sesong vil bli brukt til å dra denne historien videre, eller avslutte den på en skikkelig måte.

Sam vil jo ikke bli fjernet fra serien, noe siste scene også viser. At han har vunnet over Lucifer vil jeg bli svært overasket over. Hvis dette er en realitet; hva var i det hele tatt grunnen til at han ble introdusert? Samme gjelder Adam/Michael. Castiel er jo heller ikke død og nå som han er en engel igjen vil han fortsette i serien. Bobby er jo heller ikke død (heldigvis).

Om dette hadde vært siste episode synes jeg dem skulle beholdt siste scene. Evt med Sam i buret. Og selvsagt med en skikkelig avslutning av serien som hadde bygget opp til den avslutningen.

Nervøs for hvordan serien vil utvikle seg.

EDIT:

Men de gjorde det vel for å legge opp til neste sesong.

Jeg har full forståelse for at dem vil bygge opp til neste sesong. Men jeg tviler på at færre ville latt vær å se neste sesong om det hadde endt med Dean pluss familien som siste bildet. Sam ville jo fortsatt vært MIA for eksempel. Dean alene med familien er jo en overaskende slutt og bygger alene opp mot neste sesong.

Endret av Bilael
Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner poengene dine, men jeg er i bunn og grunn fornøyd med episoden, men en ting som jeg ikke likte var scenen mellom Lucifer og Michael. Det føltes ikke rett, føltes mer ut som det var en "bitchfight" mellom to unger.

Sam passer bare ikke som djevelen, og hvertfall ikke han Michael sitt vessel!

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Lucifer vs Micheal med Sam ogAdam funket ikke i det hele tatt. For meg ødela dette mye, det at en fyr som kan så utrolig mye og har laget et så stort og fantastisk univers klarer å lage en så idiotisk karakter som Adam skjønner jeg ikke. Adam ødela alt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Sam passer bare ikke som djevelen, og hvertfall ikke han Michael sitt vessel!

Helt enig. "Formen"/mennesket som jeg forbinner med Lucifer er han som han har vært nesten hele sesongen. Han passet perfekt, og gjorde en knakende god rolle. Ikke at Sam ikke skal klare det, men han passer rett og slett ikke å være djevelen, det blir feil.

Jeg gidder ikke å nevne hvor teit og idiotisk Adam er som Micheal sin vessel. Jeeezzz....

Lenke til kommentar

Så nettopp siste episoden, og fy faen. Gleder meg som en unge på juleaften til sesong 6.

Som flere har nevt så forventet jeg kanskje litt mer, men er fornøyd. Syns det var en finfin episode og venter i spenning på sesong 6!

Noen tanker om hva sesong 6 kan handle om?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så nettopp siste episoden, og fy faen. Gleder meg som en unge på juleaften til sesong 6.

Som flere har nevt så forventet jeg kanskje litt mer, men er fornøyd. Syns det var en finfin episode og venter i spenning på sesong 6!

Noen tanker om hva sesong 6 kan handle om?

Helt enig. Man kan ikke forvente å få servert i pose og sekk, sånn sett syns jeg avslutningen var grei. Dessuten var det ekstra spennende at Sam dukket opp på slutten slik at jeg gleder meg ekstra mye til neste sesong. Er det virkelig Sam, eller er det djevelen?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Man kan ikke forvente å få servert i pose og sekk

Selvfølgelig kan man det. Hvorfor skal man ikke gjøre det?

Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner poengene dine, men jeg er i bunn og grunn fornøyd med episoden, men en ting som jeg ikke likte bare scenen mellom Lucifer og Michael. Det føltes ikke rett, føltes mer ut som det var en "bitchfight" mellom to unger.

Haha, det er jo akkurat det det er da:P De har jo fremstilt det slik i hele sesongen. For å quote death

"I am more powerful than you can process, and I'm enslaved to a bratty child having a tantrum."

Endret av Vipera
Lenke til kommentar

Jeg syns slutten var fantastisk. Det at de brukte profeten med en fortellerstemme som synkroniserte det med boka syns jeg var en genial måte å slutte det på, i akkurat den gode stilen de har vist gjennom alle sesongene hvor de bryter reglene litt for tv-serier.

Jeg trodde at Sam ble gjenopplivet av Gud men kontakter ikke Dean fordi han vil at han skal få sjansen til å leve dette eplekjekke livet hans, som han lovte til Sam. Det med gatelyset indikerte jo åpenbart at Sam er overnaturlig, og om han er en engel vet jeg ikke hva jeg skal tro.

Jeg trodde det var siste episode og respekterte skaperne av serien for å avslutte den til tross for pengene og suksessen de hadde. Det ville ha betydd at de avsluttet den på det beste tidspunktet bare for å holde den perfekte historien intakt istedenfor å satse på flere sesonger og mer penger.

Jeg hadde vært fornøyd om det var den siste episoden, men nå gleder jeg meg som en unge til julaften til neste sesong :)

Endret av Narsissisten
Lenke til kommentar

Ja jeg skjønner poengene dine, men jeg er i bunn og grunn fornøyd med episoden, men en ting som jeg ikke likte bare scenen mellom Lucifer og Michael. Det føltes ikke rett, føltes mer ut som det var en "bitchfight" mellom to unger.

Haha, det er jo akkurat det det er da:P De har jo fremstilt det slik i hele sesongen. For å quote death

"I am more powerful than you can process, and I'm enslaved to a bratty child having a tantrum."

Jo du har vel et lite poeng der. :thumbup:

Men det med Adam passet bare ikke overhodet. Hvis det måtte bli sånn at de måtte finne en vessel til Michael untatt Dean, så kunne Lucifer hentet John Winchester tilbake fra de døde! Det hadde fortsatt ikke vært helt 100%, men det hadde vært mye bedre enn Adan.

Endret av SaitekQ
Lenke til kommentar

Det er akkurat det jeg frykter; at dette blir som Prison Break og Lost. Jeg ser helt klart at det blir veldig mye å putte inn i en episode og det er noe jeg har fryktet vil kunne bli resultatet. Hadde dem fokusert på selve historien er ikke det noe som er et problem å få unnagjort i en sesong. Jeg er veldig spent, for å si det mildt.

Slenger resten i spoiler

Det eneste håpet jeg har, for at alt blir ferdig denne sesongen, er at en person dør. Det jeg ser for meg er at episoden avsluttes med dødsfallet. Det er derfor jeg ser for meg at Castiel er den som dør, siden han er/var en engel. At det blir, på en måte, siste spikeren i kista for denne delen av serien.

Og akkurat her har vi både det positive og negative med slutten. Joda, det ble en del dødsfall nå. Tre av dem, faktisk. Men Bobby våknet opp igjen, Cas kom tilbake "new and improved" og Sam... vetta fanken, men kroppen hans er da i det minste ute av Helvetet igjen. Selv Dean trengte to episoder på å komme seg ned dit og opp igjen, og så en hel sesong for å forklare hvorfor det gikk så raskt. Skjønt jeg har et lite håp for neste sesong.

Det er ikke Sam som står utenfor, men heller ikke Djevelen. Djevelen maste mye om at "de er to halve av samme person", eller noe sånt tull. Kanskje Sam endelig godtok at han ikke er hel uten Djelvelen? Så det er Sam som står utenfor, men han er også "new and improved". Med andre ord fortsetter de som før med Dean, Sam og Cas. Men det kan trengs at to av dem er mye sterkere enn før når vi tenker på fienden neste gang: "If you see God, tell him we are coming after him next"... Hm...

Edit: Husk også at det gikk tre måneder på jorden da Dean var i Helvete, men for han gikk det tretti år. Djevelen har med andre ord hatt lang tid på å overtale Sam til litt av hvert.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Man kan ikke forvente å få servert i pose og sekk

Selvfølgelig kan man det. Hvorfor skal man ikke gjøre det?

Enig. Av denne serien, med produsenter som McG, kan man forvente i pose og sekk.

Jeg syns det dummeste de har gjort var å introdusere Adama i det hele tatt. Han har jo ikke vært med i det hele tatt, og så blir han tildelt en så viktig rolle.

Jeg syns også han ødela for det som kunne blitt en spennende konflikt. Nemlig "hva skulle Michael gjort når Dean sa nei?". Isteden så fant de opp enda en bror - problemet løst. Dette var et svakt valg.

Lenke til kommentar

Når det kommer til denne serien så har vi aldri fått i pose og sekk, eller, ikke etter min mening hvertfall, så hvorfor forvente det nå. Forhåpentligvis har de noen skikkelige godbiter for neste sesong. Jeg tror ikke at konflikten er over, hvertfall når man så at Sam plutselig var tilbake.

Lenke til kommentar

Synes denne serien har levert pose og sekk hele tiden. Sams superkrefter, Lucifer.

I begynnelsen trodde jeg vi aldri skulle få se faren dems, men ikke bare fikk vi se han. Han ble en viktig karakter i serien. Ikke bare en birolle. Samme med Castiel, ikke bare fant Sam og Dean ut at det fantes engler, men de fikk en på laget.

Andre serier ville holdt tilbake slikt. Og bare gitt oss pose, uten sekk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...